رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان از پایان یافتن ۱۰ هزار پرونده اختلاف در حوزه‌های مختلف به صلح و سازش توسط عوامل شورا‌های حل اختلاف استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: شورای حل اختلاف خوزستان از انعقاد تفاهم نامه میان مرکز توسعه حل اختلاف و سازمان نیرو‌های مسلح استان استقبال می‌کند.  معتمدان و اعضای شورای حل اختلاف استان تلاش دارند تا با ایجاد صلح و آرامش در بین ۲ طرف دعوا، میزان خشونت و مراجعه به دادگستری استان را کاهش دهند.

وی افزود: ۱۰ هزار پرونده توسط عوامل شورا‌های حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شد و با این اقدام از ورود این تعداد پرونده به دادگستری خوزستان پیشگیری شد.

 محمد آقاجاری، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خوزستان با بیان اینکه این استان همواره مورد هجمه‌های دشمنان قرار داشته است و از همین رو خدمت در خوزستان، توفیق و سعادت است، گفت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای رفع آن با استفاده از ظرفیت قوانین و ترویج آداب اسلامی، از اقدامات این سازمان در صیانت از نیرو‌های فداکار مسلح استان است.

وی افزود: این سازمان در راستای صیانت از نیرو‌های خود و نیز خدمت به سربازان وفادار نظام، آماده همکاری با سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان را دارد.

معاون اجتماعی فراجای استان خوزستان در این دیدار، اظهار کرد: صلح و سازش مقدم بر اقدام انتظامی و قضایی است و در همین راستا در ۲۵ کلانتری استان تاکنون واحد‌های صلح راه‌اندازی شده است.

دادگستری خوزستان با برگزاری پویش‌های مختلف و با کمک گرفتن از ظرفیت بزرگان و معتمدان استان تلاش داشت تا پرونده‌های قضایی را به صلح و سازش ختم کند.

طبق گفته رییس کل دادگستری خوزستان سال گذشته ۲۰۰ پرونده قصایی نفس در استان به صلح ختم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.