علی‌آبادی گفت: شبکه برق کشور وضعیت خوبی دارد و تمام شرایط را پیش بینی کردیم و آزمون شرایط سخت را پشت سر گذاشتیم.

عباس علی‌آبادی وزیر نیرو در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران گفت: تامین برق خودرو‌های برقی با مشکل مواجه نیست و با این مقدار خودرو برقی که در کشور داریم که عدد ناچیزی است که اصلا مشکلی وجود ندارد ولی خود را متناسب با رشد خودرو‌های برق از نظر زیرساختی قسمتی که به ما مربوط می‌شود آماده می‌کنیم. تولید خودرو‌های برقی در این پیچ تاریخی یک فرصت است که عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم خوشبختانه در کشور به لحاظ زیر ساختی بخش بزرگی آماده است.

او افزود: به عنوان کارشناس می‌گویم خودرو برقی بخرید چرا که کمک به کشور و محیط زیست است و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

وزیر نیرو گفت: سیاست کشور در توسعه نیروگاه‌ها به طور جدی دنبال می‌شود اگرچه نیروگاه‌های اتمی سهم کمی در تولید برق در مقیاس با نیروگاه‌های حرارتی دارند برنامه کشور این است که در توسعه نیروگاه‌ها تجدیدپذیر و سایر نیروگاه‌ها اهتمام کند. برنامه ما این این است که اگر خدا بخواهد طی دوره پنج ساله بالای ۳۰ هزار ظرفیت تجدیدپذیر را اضافه کنیم.

او گفت: در چین برای انعقاد قرار نرفته بودیم برای حضور در یک اجلاس به چین سفر کردیم در آنجا نقطه نظرات خود را در موارد مختلف از جمله تجدیدپذیر‌ها مطرح کردیم و از سرمایه‌گذاران برای حضور در ایران دعوت کردیم البته با شرکت‌های زیادی هم مذاکره داشتیم که منتظریم پیشنهاد‌های خود را ارائه دهند طبیعی است که در یک قاعده برد برد با آنها همکاری داشته باشیم.

علی‌آبادی می‌گوید: خانه ما کره زمین تحت فشار جدی قرار دارد و از نظر محیط زیستی در خطر هستیم باید همه کشور‌ها دست به دست هم دهند که خانه خود را آباد نگه داریم ما در حال تلاش هستیم که ظرفیت تجدیدپذیر‌ها را افزایش دهیم در واقع هر کیلووات نیروگاه‌ تجدیدپذیر معادل هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت به ما برق بدون سوخت می‌دهد این فرصت خوبی است که در سوخت مصرفی صرفه جویی کنیم.

وزیر نیرو در خصوص شبکه برق افزود: شبکه برق کشور وضعیت خوبی دارد و تمام شرایط را پیش بینی کردیم و آزمون شرایط سخت را پشت سر گذاشتیم و شبکه برق کشور پایدار است و ان شاء الله برای آن مشکلی رخ ندهد.

او می‌گوید: هیرمند یک بحث بین‌المللی است که با همسایه شرقی خود در حال مذاکره هستیم چیزی که مهم است ما به دنبال احقاق حقوق خود هستیم.

علی آبادی گفت: امیدوارم زمستان سختی نباشد تا مشکل تامین سوخت و تامین گاز نداشته باشیم همچنین امیدوارم با کمک مردم بتوانیم از زمستان امسال هم عبور کنیم.

برچسب ها: صنعت برق ، وزیر نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار