مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از بازسازی هزار و ۲۰۰ تصویر شهید استان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خبر داد.

سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با توجه به اینکه از ثبت تصاویر شهدا قریب به ۴۰ سال می‌گذرد و بسیاری از این تصاویر در آن زمان از کیفیت لازم برخوردار نبودند، نیاز به بازسازی این تصاویر با استفاده از فناوری‌های نوین و هوش‌مصنوعی احساس می‌شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد استان قزوین اقدام به بازسازی تصاویر شهدای استان با کمک هوش‌مصنوعی و به روش هایپررئال کرده که از ابتدای سال جدید تاکنون هزار و ۲۰۰ تصویر شهید بازسازی شده است.

مدیرکل بنیاد استان قزوین با اشاره به زمان‌بر بودن فرآیند بازسازی تصاویر شهدا گفت: به‌منظور بازسازی با کیفیت‌تر تصاویر شهدا، از ترکیب سه سامانه هوش‌مصنوعی و نرم‌افزار فتوشاپ استفاده شده تا نتیجه نهایی به تصاویر واقعی نزدیک‌تر باشد.

اسمعیلی با بیان اینکه این اقدام تا بازسازی تصاویر تمامی شهدای استان ادامه خواهد داشت، افزود: استان قزوین سه هزار شهید دارد که بازسازی یک تصویر پرسنلی از هر شهید در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های تبلیغاتی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از این تصاویر در تبلیغات شهری، مراسم و مناسبت‌های ملی و مذهبی و استفاده از آنها در تولید محتوا‌های رسانه‌ای و مستندات تصویری، اهمیت بازسازی تصاویر شهدا دو چندان شده است.

این مقام مسئول با اشاره به استقبال خانواده‌های معظم شهدا از این طرح گفت: بسیاری از خانواده‌های معظم شهدا با مشاهده تصاویر بازسازی شده شهیدشان، ابراز خرسندی کرده و احساس کردند که فداکاری‌های عزیزانشان مورد توجه و احترام قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار