معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خواستار تخصیص اعتبار ملی برای کریدور شرق و جذب و اختصاص اعتبار برای توسعه خدمات رفاهی در استان شد.

 جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به سومین نشست کارگروه هماهنگی توسعه کریدور شرق کشور که با حضور آقامحمدی مدیرگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در امور اقتصادی در مشهد برگزار شد، گفت: در این همایش خواستار تخصیص اعتبار برای کارگروه توسعه کریدور شرق کشور شدیم.

وی با بیان اینکه بنده ضمن گلایه از اینکه مقرر بود این جلسه در خراسان جنوبی برگزار شود، اما در مشهد برگزار شد، افزود: گلایه کردیم که چرا کارگروه عالی کریدور توسعه شرق هنوز تشکیل نشده و برای اینکه کارگروه عالی تشکیل شود باید جایگاه قانونی کریدور شرق مشخص شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دیگر مواردی که در این نشست مطرح کرد، بیان کرد: اعتبار ملی برای کریدور شرق، جذب اعتبار برای توسعه ناوگان باری استان، جذب و اختصاص اعتبار برای توسعه خدمات رفاهی مانند تیرپارک‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سه استان، تسریع در پروژه راه آهن چابهار سرخس و بیرجند مشهد چرا که با وجود آنکه دفتر مقام معظم رهبری سرفصل اعتباری ویژه‌ای گذاشتند، اما گویا رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر راه و شهرسازی اعتبار را جابه‌جا کردند که استدعا داریم این موضوع در اولویت باشد.

جعفری با اشاره به اعضای کارگروه عالی توسعه کریدور شرق گفت: استانداران استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، سیستان و بلوچستان، وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اعضای عالی کارگروه عالی هماهنگی توسعه شرق کشور هستند.

وی با بیان اینکه در این جلسه همه اعضا بر توانمندی‌های استان خراسان جنوبی اتفاق نظر داشتند و معتقد بودند خراسان جنوبی توانمندی‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند موضوعات کارگروه را به سرانجام برساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: مقرر شد کارگروه هماهنگی کریدور توسعه شرق کشور به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برگزار شود و تا در آن جلسه تمامی مواردی که باید تصمیم‌گیری شود، احصا شود و همچنین تمامی چالش‌ها در این حوزه جمع‌آوری شود و برای نماینده رهبری ارسال شود تا در کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اعلام و بررسی شود.

جعفری با اشاره به دیگر مصوبه این جلسه گفت: مقرر شد مکاتبات لازم مبنی بر اعتبار در نظر گرفته شده برای راه آهن کریدور شرق کشور که از چابهار به سرخس است و ۱۱ میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده است، مجدد در دفتر مقام معظم رهبری مطرح شود تا از سر فصل خود هزینه شود تا صحبت‌های اخیری که در زمینه جابه‌جایی اعتبار راه آهن بیرجند مطرح است اتفاق نیفتد و این اعتبار در سر فصل خود هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.