نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کتاب‌های شهید مطهری در دانشگاه‌ها بازخوانی شود؛ گفت: تربیت و اخلاق در کنار مهارت افزایی و علم آموزی دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به همراه معاونین و رؤسای دانشگاه های سراسر دانشگاه آزاد استان، بر ضرورت توجه دانشگاهیان به ترویج سه اصل تربیت اخلاقی، بار علمی، فهم سیاسی، معارف و تدین در نظام آموزشی تاکید و اظهار کرد: دانشگاه باید نیروی انسانی شایسته تربیت کند که از ابعاد مختلف برای جامعه و کشور مفید باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تلاش دانشگاه در راه تربیت دانشجویان، افزود: جامعه امروز به شدت نیازمند تربیت و ترویج مسائل اخلاقی است؛ زیرا اگر در جامعه ای اخلاق حاکم باشد احزاب هم در کنار هم موجب ارتقا جامعه می‌شوند. 
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه عالم بار آوردن دانشجو و تربیت بعد علمی دانشجویان نیز بر عهده دانشگاه است؛ ادامه داد: دانشجو باید معارف و سیاست را نیز به خوبی بفهمد و درک کند زیرا فهم سیاسی موجب جلوگیری از فرار نخبگان از کشور و مهاجرت انها به خارج از کشور می‌شود.
به گفته وی، اگر دانشگاه، اصل های یاد شده را در سیستم آموزشی مورد توجه قرار دهد؛ برای آینده کشور افرادی دانشمند و متفکر تربیت خواهیم کرد که همه ی توان خود را صرف عمران و ابادی کشورشان کنند.
آیت الله فلاحتی، دانشگاه را محل اصلاح تربیت خواند و ادامه داد: مهمترین رسالت مراکز آموزش عالی تعلیم و تربیت نسلی آگاه و عالم است.
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: تعلیم همراه با تربیت، رمز موفقیت مراکز آموزش عالی برای حرکت در مسیر جامعه‌ی مهدوی و تحقق رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه، کتاب‌های شهید مطهری در دانشگاه‌ها بازخوانی شود؛ بر ضرورت توجه به تربیت و اخلاق در کنار مهارت افزایی و علم آموزی دانشجویان تاکید کرد.
آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه انسان دانا، نخبه، فکور و دانشمند دنیا را متحول می کند و توسعه را بهتر از قبل رقم می‌زند، تصریح کرد: بعد پرورشی در سیستم آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.
وی به نقش و تاثیرگذاری اساتید دانشگاه بر روی دانشجویان اشاره کرد و گفت: تجربه موفق استادان در حوزه و دانشگاه این است که باید نسبت به دانشجویان آن حس و نقش برجسته خود را ایفا کنند.
آیت الله فلاحتی، نخبه یابی و نخبه پروری، در دانشگاه را الزامی عنوان کرد ، گفت:این امر مهم باید از سوی متولیان دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و زمینه‌ بالندگی استعداد‌های بالقوه برای ارتقای توان ملی فراهم شود.

برچسب ها: دانشگاه ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.