رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان از کاهش دید افقی در مسیرهای شمال استان (زاهدان به زابل و زاهدان به نهبندان و بم ) بر اثر توفان شن خبر داد.

سرهنگ مهدی خمر اظهار کرد: رانندگان و شهروندان از تردد غیر ضروری به علت کاهش دید افقی در مسیرهای ارتباطی زاهدان به زابل و زاهدان به نهبندان و بم خودداری کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد که در صورت تردد فاصله طولی با خودروهای جلو را حفظ و همچنین سرعت مطمئنه را نیز رعایت کنند.

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان ادامه داد: رانندگان توجه کافی به جلو داشته و به دستورات پلیس توجه کنند تا شاهد حوادث رانندگی دلخراش نباشیم.

وزش باد در منطقه سیستان شدت می‌گیرد

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان از هشدار سطح زرد اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد و گفت: سرعت وزش باد در شمال استان افزایش و همچنین هفت تا ۹ درجه دما در مناطق شمالی و مرکزی کاهش می‌یابد.

علی ملاشاهی با بیان اینکه از اواخر وقت یکشنبه تا بعد از ظهر دوشنبه (۶ تا ۷ آبان) وزش باد شدید و گرد و خاک برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود افزود: کاهش حدود ۶ تا ۹ درجه‌ای دما از روز دوشنبه تا پنجشنبه (۷ تا ۱۰ آبان) با نفوذ توده هوای سرد،برای مناطق شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه افراد به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کنند گفت: نیاز است احتیاط در ترددهای جاده‌ای، عملیات عمرانی و همچنین از انجام پروازهای سبک شامل گلایدر و بالگرد خودداری شود.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کشاورزان ضمن محافظت از محصولات کشاورزی بهتر است استفاده از پوشش گرم در اوایل روز و شب، آماده سازی وسایل گرمایشی و تنظیم دما و رطوبت گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ خوراکی را در نظر بگبرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار