آیت الله سعیدی در دیدار رئیس کل جدید دادگستری استان قم گفت: دستگاه قضا بخشی از رسالت انبیاء را بر عهده دارد؛همانطور که پیامبر (ص) از جنس مردم بودند و در میان مردم زندگی می‌کردند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار حجت السلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل جدید دادگستری استان قم با تشکر از مدیرکل سابق و خیر مقدم به مدیر کل جدید گفت: دستگاه قضایی شعبه‌ای از رسالت انبیاء را بر عهده دارد و همانطور که پیامبر (ص) از جنس مردم بودند و در میان مردم زندگی می‌کردند، دستگاه قضایی هم باید در میان مردم مانند مردم زندگی کنند.
 
وی با بیان اینکه مسئولیت‌های مهمی که در نظام ما وجود دارد شاخه‌هایی از رسالت‌های پیامبر (ص) است، افزود: خروجی اقدامات رسول خدا در جامعه این بود که نفوس مردم تزکیه و حدود الهی در جامعه اجرا شود تا عبرت‌آموزی در متن جامعه نهادینه شود.
 
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفتار و رفتار قضات و مدیران قضایی در عملکرد افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند تأثیرگذار دانست و گفت: تذکرات و احکامی که در محاکم قضایی به افراد داده می‌شود آثار تربیتی زیادی در جامعه دارد.
 
 آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه دستگاه قضا تابع قانون است و خارج از قانون نمی‌تواند کاری انجام دهد، تأکید کرد:ا گر بتوان در چارچوب قانون به گونه‌ای رفتار کرد که مایه عبرت آموزی جامعه شود تا حد زیادی می‌تواند جلوی تکرار و ترویج مفاسد را بگیرد چراکه عینیت یافتن عبرت‌آموزی در جامعه با اجرای حدود الهی ایجاد می‌شود.
 
 امام‌جمعه قم با بیان اینکه در دستگاه قضا همه باید تابع قانون باشند، گفت: دستگاه قضایی نباید از نارضایتی مجرمان هراسی داشته باشد چرا که وجود نارضایتی در پرتو اجرای حدود الهی یک امر کاملاً طبیعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار