رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه صنعت گردشگری این شهرستان یک صنعت رو به رشد است، گفت: هیچ نظارتی بر فعالیت بلاگرها نمی‌شود و همه هجمه‌ها به سمت تورهای گردشگری است.

حمیدرضا خادم شنبه در نشستی که به منظور ساماندهی فعالیت تورهای گردشگری و بلاگرهای فضای مجازی در اداره میراث فرهنگی دزفول برگزار شد، بیان کرد: برای استفاده بهینه از نعمت‌های خدادادی باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد تا به بیراهه کشیده نشود.

او با تاکید بر اینکه درون مایه گردشگری بر اساس شادی است، افزود: انسان برای تفریح به مکانی می‌رود که آرامش روحی داشته باشد.

رئیس میراث فرهنگی دزفول با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و دفاع مقدس این شهرستان گفت: شان و منزلت گردشگری باید حفظ شود.

خادم تاکید کرد: گردشگری در برخی کشورها به خوبی رشد کرده به طوری که اقتصاد برخی از آنها مانند ترکیه بر پایه گردشگری است و صنعت توریسم حرف اول را می‌زند.

او با بیان اینکه منبع درآمدی کشورهایی مانند دبی، امارات و ترکیه بر پایه صنعت گردشگری است، خاطرنشان کرد: دزفول نیز این ظرفیت را دارد که باید به نحو احسن از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیس میراث فرهنگی دزفول گفت: دره توبیرون و چال کندی از گذشته وجود داشته‌اند ولی در سال‌های اخیر با تبلیغات، شناخته شدند. 

این مقام مسئول بر اهمیت فضای مجازی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری تاکید کرد و افزود: متاسفانه برخی افراد برای اینکه خودشان را مطرح کنند بر پیکره صنعت گردشگری ضربه می‌زنند که باید از فعالان این حوزه متمایز و جلوی کار آنها گرفته شود.

هیچ نظارتی روی فعالیت بلاگرها نیست

خادم بیان کرد: با شروع بارندگی، سفر گردشگران به مناطق شمالی دزفول بیشتر می‌شود و برخی بلاگرها برای جذب فالوور اقدام به پخش کلیپ‌های غیرمتعارف می‌کنند که زیبنده نیست و صنعت گردشگری دزفول را مسموم می‌کنند.

او اضافه کرد: هیچ نظارتی بر فعالیت بلاگرها نمی‌شود و همه هجمه‌ها به سمت تورهای گردشگری است در حالی که کلیپ‌های منتشر شده خارج از تور و در قالب سفرهای خانوادگی اتفاق می‌افتد.

خادم اظهارکرد: البته برخی بلاگرها به خوبی خانه‌های قدیمی و دیگر جاذبه‌های گردشگری دزفول را معرفی می‌کنند و بازوی توانمندی برای این صنعت به شمار می‌روند.
وی بر ضرورت همکاری همه فعالان این حوزه تاکید کرد و از افرادی که روی برندسازی گردشگری دزفول کار کردند قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار