جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ماده ۵۱ منشور ملل متحد و با راهکار صبر با تدبیر عملیات وعده صادق ۳ را انجام می‌دهد.

نیمه‌شب شنبه (۵ آبان) شاهد تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به کشورمان بودیم؛ حمله‌ای که اسرائیلی‌ها به بهانه تلافی شکست در عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲ انجام دادند.

اسرائیل در این حمله موشک‌هایی شلیک کرد، اما پدافند هوایی ایران بسیار دقیق به این حمله واکنش نشان داد که صهیونیست‌ها به هیچ‌کدام از اهداف خود دست نیافتند.

شاید گنبد آهنینی که اسرائیل در بوق و کرنا کرده نسخه اصلی آن در تهران عمل کرد. گنبد آهنین اسرائیل هم در عملیات وعده صادق یک و هم وعده صادق ۲ به همراه سایر سیستم‌های پدافندی اسرائیل مثل فلاخن داود، پاتریوت و آرو ۳ حریف پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی نشدند، اما پدافند هوایی ایران بدون هیچ‌گونه تبلیغات رسانه‌ای طوری عمل کرد سه موج حمله اسرائیل را خنثی کرد.

عملیاتی که اسرائیل علیه ایران انجام داد نشان از این داشت که فقط می‌تواند مردم بی‌دفاع فلسطین و یا لبنانی که پدافند هوایی ندارد را هدف قرار دهد، اما وقتی در مقابل یک قدرت منطقه‌ای مثل ایران قرار می‌گیرد موشک‌هایش راه به جایی نمی‌برد گرچه نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم تمام هدفش یک نمایش تبلیغاتی بود تا هیمنه پوشالی رژیم را که با عملیات‌های وعده صادق فروریخته بود را احیا کند، اما با تصاویری که از این حمله اسرائیل به ایران منتشر شد نشان داد که به یک ضدتبلیغ برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است؛ همان‌طور که انتشار فیلم لحظات آخر حیات شهید یحیی سنوار که توسط اسرائیلی‌ها برای نشان دادن قدرت نظامی‌شان منتشر شد، اما باعث شد یحیی سنوار توسط خود صهیونیست‌ها که یک تروریست معرفی می‌شد به قهرمان جهان عرب و تمامی آزادی‌خواهان در سراسر دنیا در مبارزه با اسرائیل تبدیل شود.

«سعید زیاد» تحلیلگر سیاسی الجزیره در این باره گفت: معلوم شد زور نیروی هوایی اسرائیل فقط به چادر آوارگان، بیمارستان‌ها و خانه مردم می‌رسد! تاکنون تصویری از حمله اسرائیل مانند تصاویر وعده صادق ۱ و ۲ ندیدیم که گویای شکست رسانه‌ای و نظامی این حمله است.

آمریکا که در همه حالت از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و مسلما در پشت تجاوز اسرائیل به ایران حضور دارد پس از این حماقت صهیونیست‌ها از ایران خواسته است که به اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران پاسخ ندهد. 

شان ساوت، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنشی اعلام کرد هدف ما تسریع دیپلماسی و تنش زدایی در منطقه خاورمیانه است. ما از ایران می‌خواهیم حملات تلافی جویانه خود به اسرائیل را متوقف کند تا این چرخه جنگ بدون تشدید بیشتر پایان یابد.

کاخ سفید سپس اعلام کرد پاسخ اسرائیل به ایران متناسب با درخواست ما بود.» اسرائیل به تعدادی از اهداف نظامی در ایران خارج از مناطق پرجمعیت حمله کرده است.

در همین حال، دولت انگلیس نیز نسبت به تشدید تنش‌ها میان ایران و اسرائیل هشدار داد. سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به اخباری مبنی بر حمله هوایی اسرائیل به ایران گفت که لندن از نزدیک این وضعیت را زیر نظر دارد.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: لندن از حق اسرائیل برای دفاع از خود (!) حمایت می‌کند. تشدید بیشتر تنش به نفع هیچکس نیست.

کشور‌هایی ازجمله عربستان سعودی، مالزی، پاکستان، عمان تجاوز نظامی اسرائیل به ایران را محکوم کرده‌اند که نشان می‌دهد که کشور‌های دنیا به غیر از متحدان صهیونیست‌ها، اسرائیل را مقصر تنش‌های به‌وجود آمده در منطقه می‌دانند.

راه پاسخگویی به تجاوز نظامی اسرائیل به ایران

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تجاوز نظامی اسرائیل به ایران گفت: من قبلاً هم گفته بودم اسرائیل حمله‌اش عمیق نخواهد بود و عملیات امروز اسرائیل به‌طور مسلم سطحی بوده و پایگاه‌های نظامی در تهران، خوزستان و ایلام را مدنظر قرار داد که عملیات وسیعی نبود، اما پروپاگاندا و تبلیغات وسیعی انجام داد.

احمد بخشایش

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی این عملیات را به این دلیل انجام داد که بگوید بازدارندگی‌اش قوی است و من در مقابل جمهوری اسلامی کوتاه نمی‌آیم.

نماینده مردم اردستان در مجلس بیان کرد: به‌طور مسلم آمریکایی‌ها در عملیات اسرائیل علیه ایران شریک هستند و آن اقدامی که آنها می‌خواستند انجام دهند را انجام دادند؛ لذا حالا نوبت ماست؛ یعنی یک بازی پینگ‌پونگی است، اما ما نمی‌خواهیم سریع این کار را انجام دهیم. 

وی اظهار کرد: ما یک طلبی داریم، چون عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲ را به‌دنبال یک جریانی انجام می‌دادیم که برای مردم و نظام سخت و ناگوار بود، اما آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها وارد فضای رسانه‌ای و جنگ روانی شدند تا در جامعه ما دوقطبی به‌وجود بیاورند و مردم را دچار تشویش کنند، اما دیدیم که عملیات صهیونیست‌ها خیلی سطحی از ساعت دو شب تا چهار صبح انجام و تمام شد.

بخشایش تصریح کرد: در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران سایت‌هایی که ما داشتیم، در عملیاتی که فکر کنم بیشتر با هواپیمای اف ۳۵ انجام گرفت، اسرائیل از آسمان اردن، سوریه و عراق استفاده کرده بود و فکر نمی‌کنم وارد فضای خاک ما شده باشد، چون سایت‌های پدافندی ما کاملا آماده بودند و می‌دانستند که این عملیات انجام می‌گیرد و حالا نوبت ما است، اما در این نوبت ما صبر با تدبیر را دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شاید اگر جنگ غزه و لبنان تمام شود ما نیاز نداشته باشیم که با اسرائیل بجنگیم یعنی خود صلح اگر به‌وجود بیاید اسرائیل را از بین می‌برد و آمریکایی‌ها را از داخل متلاشی می‌کند. آمریکا و اسرائیل خوراک و استمرارشان در جنگ است، اما چرا آمریکا به اسرائیل کمک کرد، چون می‌خواهند به ایران بگویند که ما بودیم سطح حمله اسرائیل را به جا‌های خاص در ایران محدود کردیم تا ایران پاسخ ندهد که شاید بخشی از این اقدامشان به‌خاطر بریکس و بخشی به‌دلیل دلارزدایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مطمئن باشید که دنیا به قبل از حمله روسیه به اوکراین باز نخواهد گشت و دنیای جدیدی شکل گرفته و جهان چندقطبی است و ایران هم نقش مهمی در این امر ایفا می‌کند. به هر صورت آن چیزی که اسرائیلی‌ها همیشه از آن دم می‌زدند این بود که می‌خواهند عملیات بزرگی انجام بدهند و عملیات روانی روی مردم ما اجرا می‌کردند تا جامعه ما را دوقطبی کنند، اما حالا اقدامشان تمام شد و حالا نوبت ماست، اما ما نمی‌خواهیم سریع و احساسی پاسخ دهیم و پاسخمان با صبر و تدبیر خواهد بود.

 وی درباره اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مبنی براینکه ما از ایران می‌خواهیم حملات تلافی‌جویانه خود به اسرائیل را متوقف کند تا این چرخه جنگ بدون تشدید بیشتر پایان یابد، بیان کرد: جیمی کارتر اخیرا صحبتی کرد که خیلی جالب بود؛ وی را به اسرائیل و در نزدیکی غزه برده بودند و ویرانی‌ها را دیده بود که خبرنگار از کارتر می‌پرسد شما چه دیدی که می‌گوید یک جنایت علیه حقوق بشر و شکنجه‌های حقوق بشری را در فلسطین دیدم. بعد خبرنگار می‌گوید پس چرا جلوی آن را نمی‌گیرید که می‌گوید تعهد ذاتی نسبت به امنیت اسرائیل داریم که هر کاری کند ما بایستی به آن وفادار باشیم و اگر کسی در کنگره آمریکا علیه اسرائیل و سیاست‌های اسرائیل صحبت کند در دور بعد انتخاب نمی‌شود که دوباره خبرنگار می‌پرسد چه کسانی پشت اسرائیل هستند که کارتر می‌گوید آیپک پشت اسرائیل است.

بخشایش افزود: آقای کارتر که به پایان عمر خودش در سنین کهولت رسیده این صحبت‌های درست و منطقی را بیان می‌کند و می‌داند که اسرائیل جنایت می‌کند، اما چرا آمریکا این کار را می‌کند، چون خودش شریک جرم است و از آن طرف تحریک می‌کند و از این طرف می‌گوید ایران تو حمله نکن، چون ما اسرائیل را کنترل کردیم تا یک حمله نظامی محدودی انجام دهد؛ بنابراین بگذارید تا صلح باشد و اسرائیل بر روی غزه و لبنان متمرکز باشد که جواب ما هم این است که ما هم از طریق لبنان، یمن و حشدالشعبی، اسرائیل را مورد هدف قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: هدف آمریکا این است که سطح تنش را به نفع اسرائیل پایان بدهد و بگوید اسرائیل با اینکه جغرافیای کوچکی دارد، اما بازدارندگی بسیار قوی دارد و باز هم دست اسرائیل را به‌عنوان دست برتر نشان بدهد.

نماینده مردم اردستان در مجلس بیان کرد: آمریکا می‌داند که در این رفت و برگشت پینگ‌پونگی این بار نوبت ایران است که موشک‌هایش را به سمت اسرائیل حرکت دهد، اما ایران نیازی به توصیه آمریکا ندارد، چون ایران طلب دارد و الان طلبش این است که باید اسرائیل را بزند، اما زدن را با صبر با تدبیر دنبال می‌کند و نیاز ندارد الان بزند بلکه در وقت مقتضی پاسخ خواهد داد.

وی درباره احتمال پیشدستی اسرائیل قبل از پاسخ نظامی ایران اظهار کرد: این موضوع را خیلی ضعیف می‌دانم، چون اگر گذشته را چراغ راه آینده بدانیم اسرائیل نمی‌تواند به ایران موشک پرتاب کند لذا باید جنگنده اف ۳۵ را از سوریه و اردن عبور دهد و به بالای سر عراق بیاورد تا بتواند به پایگاه‌های ایران حمله کند.

بخشایش بیان کرد: اسرائیل نمی‌تواند پیشدستی کند، چون اولا آمریکا بر روی انتخابات تمرکز دارد ثانیا اسرائیل بر روی غزه و لبنان می‌خواهد متمرکز شود. ثالثاً ایران هم در غزه، لبنان، یمن و حشدالشعبی فعال است یعنی همان کاری که آمریکا برای اسرائیل انجام می‌دهد ایران برای نیرو‌های مقاومت در چند جبهه انجام می‌دهد.

عملیات ناموفق اسرائیلی‌ها علیه ایران صدای خود صهیونیست‌ها را هم درآورده است. مناشه امیر مدیر رادیو اسرائیل پس از این عملیات گفت: وضعیت سراسر ایران آرام و عادی است؛ چرا اسرائیل به وعده خود وفا نکرد؟! مگر نگفته بودند واکنش ما شدید و دردناک است؟ پس چه شد؟! باید قبول کرد که توان اسرائیل در برابر ایران محدود است! کشور‌های عربی منطقه هم اقدام اسرائیل را نکوهش کردند.

اظهارات مدیر رادیو اسرائیل نشان از چنددستگی جامعه صهیونیست‌ها در قبال اقدام نظامی علیه ایران دارد و دولت نتانیاهو علاوه بر نکوهش کشور‌های منطقه‌ای با فشار داخلی هم پس از این عملیات مواجه شده است.

نقش آمریکا در تجاوز نظامی اسرائیل به ایران

در این بین نباید از اقدامات آمریکایی‌ها با در اختیار گذاشتن آسمان عراق به رژیم صهیونیستی بگذریم. 

در بیانیه مرکز ارتباطات ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی آمده است که هواپیما‌های دشمن صهیونی در بامداد روز، شنبه ۵ آبان، با استفاده از فضای در اختیار ارتش تروریستی آمریکا در عراق در یکصد کیلومتری مرز‌های ایران و از راه دور، تعدادی موشک دور بردِ هواپایه که دارای سر جنگی بسیار سبک در حدود یک پنجم کلاهک موشک‌های بالستیک ایرانی می‌باشد را به سمت برخی از رادار‌های مرزی در استان‌های ایلام، خوزستان و اطراف استان تهران پرتاب نموده است که در پی عملکرد به موقع پدافند هوایی کشور، خسارت محدود و کم اثری را وارد و چند سامانه راداری آسیب دیده که تعدادی بلافاصله ترمیم و برخی نیز در حال ترمیم هستند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: به دولت تروریست پرور و جنایتکار آمریکا که نقش محوری در حمایت و پشتیبانی همه جانبه از اقدامات مجرمانه رژیم صهیونی در برهم زدن امنیت منطقه دارد، هشدار داده می‌شود برای جلوگیری از گسترش درگیری و ناامنی در منطقه و کشتار مردم بی‌گناه به ویژه در غزه و لبنان این رژیم غیرقانونی و نامشروع را مهار نموده و خود و هم‌پیمانانش را در باتلاقی که آن رژیم اشغالگر ایجاد نموده است؛ بیش از این گرفتار ننماید. 

این اطلاعیه تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ دانستن حق پاسخ قانونی و مشروع خود در وقت مقتضی، برقراری آتش‌بس پایدار در غزه و لبنان برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌پناه و مظلوم را مورد تاکید قرار می‌دهد.

دفاع بی‌حد و مرز

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده است: من فکر می‌کنم که ما ثابت کردیم که هیچ حد و مرزی در عزم ما برای دفاع از خودمان وجود ندارد، این را، هم در جنگ هشت‌ساله با رژیم صدّام ثابت کردیم، هم در مقابله با دشمنی‌های آمریکا در طول سال‌های گذشته... از وجب به وجب که هیچ، از سانت به سانت این خاک و وطن خودمان دفاع خواهیم کرد؛ از آرمان‌های جمهوری اسلامی دفاع خواهیم کرد و پای همه این آرمان‌ها ایستاده‌ایم؛ این را فکر می‌کنم که همه دنیا دیده؛ نمونه اخیرش هم عملیّات وعده صادق ۱ و ۲ که با قاطعیّت اجرا شد و جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران قدرتمندانه پای همه تبعاتش هم ایستادند.

عباس عراقچی

وحید جلال‌زاده معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه هم اظهار کرد: اگر هر کشوری به خود حق بدهد به کشور‌های دیگر حمله کند کشور‌های دیگر می‌تواند از اصل ۵۱ منشور ملل متحد استفاده کند و ایران ازاین اصل استفاده خواهد کرد.

در پایان باید گفت سیاست صبر با تدبیر ایران عملیات وعده صادق ۳ را بسیار کوبنده‌تر از دو عملیات قبلی خواهد کرد.

خبرنگار: محمد امیرحسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۱۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
اقای پزشکیان به فکر ملت باشید گرونی و تورم بیداد میکنه دشمن حمله کرده باید پاسخگو بدیم ولی بعد از یه خبر جنگ همه چی میره بالا تو این شرایط حساس هنوز بحث افزایش بنزین؟؟؟ این ما نتونستم اجاره بدم صاحب خونم تهدیدم کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
به نظرم شورای عالی امنیت ملی باید پاسخ به تجاوز اسرائیل در عملیات وعده صادق۳ را مشروط به زمان مقتضی تصویب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
متاسفانه رسانه ها غربی اعلام کردند که هواپیماهای اسراییلی بر فراز تهران عملیات انجام دادند. ایا واقعیت داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
حرف نزنیدفقط عمل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
با امر رهبری همه آماده اند. درود بر غیور مردان وطن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
سایبری های اسرائیل. هوا سرد شده بخاری پناهگاه های زیر زمینیتون رو روشن کنیدکه حالا حالا ها باید برید تو پناهگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
چرا پیام من تأیید نمیشه ولی پیام این صهیونیست که چرت و پرت نوشته تأیید شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
صبر استراتژیک مارو بیچاره کرده
صبر یعنی بزن ما جواب نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
بیچاره مردم یتیم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
درود بر جهادگران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
ایران قدرت داره و هرجا در هر سطحی قدرت دفاع از خود و جواب به تجاوز گر را دارد ،اما خوبه تاکتیک داشت زد و خورد را داخل خاک اونها انجام داد ،بهترین جواب حمایت و جواب در جبهه های خودشونه ،کاری که امریکا همه جا میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
مستند پنج قسمتی اسرائیل از درون حتما نگاه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
جانباز جنگ تحمیلی
۰۹:۳۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
صبر و تدبیر انشآآلله الرحمن رمز فتح قدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
سه هزار تا موشک بالستیک توی یک ثانیه به سمت اسرائیل شلیک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
زیر پیک نیک رو کم کن عزیزم واسه صرفه جویی در مصرف گاز عرض کردم
Brazil
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
شیعه ها دو دسته هستن ،یک دسته ای که باید به زباله دان برون همون افراطی ها هستن که با وعده های احمقانه زندگی همه رو فلج کردند ،و دسته دوم که شیعه های با عقل و منطق که سنجیده عمل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
منافقین دو دسته هستن :
عده ای که به ظاهر خودشون رو منطقی نشان می‌دهند ولی به دینداری و پیروی از حق می‌گویند افراطی گری!!!! عده ای هم آشکار و عیان از کفار حمایت دارند که این دسته باز حداقل بهترند چون دشمنی شون روشن و آشکاره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
این هم از مادر عروس
از کوزه همان تراود که در اوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
جایگاه منافقین که زباله دانی و جهنم هستش رو به شیعیان نسبت نده
ولی منافقین دو دسته هستن عده ای به ظاهر طرف حق هستن ولی به دینداری و پیروی از حق می‌گویند افراطی گری!!!
عده ای هم روشن و آشکار طرفدار کافران و دولت هایی مثل صهیونیست هستن که خب این دسته باز بهترن چون دشمنی شون آشکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
لایک
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۱۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
دلخوش به پدافند نباشید

تهران دفاع کرد چون پهپاد بود

خوزستان اصالت کرد چون موشک بود

اگه کلی موشک بفرستن قطعا بخش زیادش برخورد می‌کنه
همینجا تمومش کنید بره
بجاش به لبنان و سوریه پدافند بدید
جنگنده اسرائیل بزنه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۳۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
دقیقا. چرا مبارزین فلسطینی و لبنانی و حتی کشور سوریه از نظر دفاع هوائی ضعیف هستند و آسمان آنها جولانگاه هواپیماهای دشمن نامرد و جنایتکار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
وعده صادق ۲ ، کشته شدن یک فلسطینی ، حمله اسرایل شهید کردن ۴ ارتشی ایران ، شما که یک فلسطینی کشتید ؟
France
Bm20
۰۹:۱۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
انتقام بگیرید ،به امثال منفعت طلب گوش ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
مردم ما کم گرفتاری دارن جنگ هم بهش اضافه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
۴تا جوان ارتشی شهید شدن،حداقل یک روز عزای عمومی در شهر دزفول اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
شما ها که میدونید آمریکا و کشورهای غربی وحتی کشورهای منطقه خلیج فارس پشت اسرائیل هستند بازم میخواهید با این شغالهای لجباز درگیر شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
شغالهای لجباز ؟!!!!؟ نه پس خودمونو کت بسته تحویلشون میدیم که شماها آیفون دست بگیرین ، کتونی سفید آدیداس بپوشین و هر روز نوامیس تون به دلخواه اونا لباس بپوشن !!! عجباااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
پس کافری
از خداوند می‌ترسی یا دولت های کفار و مستکبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
عزیزم تا جایی که یادمونه نماینده حامی طیف شماها توی مجلس کتونی نایکی آمریکایی میپوشید و گوشی ایفون امریکایی دست میگرفت و مرگ بر امریکا میگفت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
باید بذاریم حسابشون خوب سنگین بشه بعد تلافی کنیم که شک و شبهه ای تو تلافی ما نباشه
Iran (Islamic Republic of)
رسول چهره گشا از شهرستان عجب شیر
۰۸:۳۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
از آرمان‌های جمهوری اسلامی دفاع خواهیم کرد و پای همه این آرمان‌ها ایستاده‌ایم؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
کی؟؟ وعده صادق ۳ کی؟؟ هرچه زودتر بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
موشک ها دست من بود ۸ صبح هزار تا هایپر سونیک میزدم وسط تل‌آویو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
امثال تو بچه جوگیرهای پلی استیشن باز مدیریت کشور در دست گرفتن که همه بدبختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
قسمت جالبش اینه که واسه حمله نه از کشورهای حاشیه خلیج که از آسمان دو کشور دوست و برادر سوریه و عراق استفاده کرده...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
چون سوریه و عراق پدافند درست و حسابی ندارن جنگنده ها راحت میتونن از روی آسمانش پرواز کنند
حتی ترکیه هم هر از گاهی یه گوشه عراق یا سوریه را می‌کوبد
این هم اقتدار عراق پس از آزادی توسط غرب! یک روز بحران تروریسم یک روز دیگر بمباران توسط یک کشور دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
عراق رو اطلاعی ندارم ولی سوریه هم اس 300 داره هم اس 400 نکته اینجاس که هر دوی اینها رسما مستعمره امریکا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
آقای عزیز چهار نفر شهید شدند.
Germany
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
ولمون کنید بزارید با آرامش زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
ترسوها و وطن فروش ها هیچ وقت آرامش نخواهند داشت
Brazil
سجاد
۰۹:۱۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
دقیقا همینه ،افراطی های شیعه برید ب جهنم با وعدهاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
اگه یک کم فکر می کردید هیچ وقت این حرف نمی زدید .این آمریکا و اسرائیل است که آسایش مردم را سلب کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
بز دل چطوری میتونی اجازه بدی بعد شهید شدن 4 نفر این حرف رو بزنی
آخرین اخبار