رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۶۲ حکم تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در هفت ماه گذشته ۷۵ مورد از احکام قضایی قطعی و ۳۸۷ مورد احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ برای تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

وی افزود: تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی یکی از چالش‌های فعلی جامعه و تهدیدی برای اراضی کشاورزی به عنوان یکی از منابع پایه تولید موادغذایی محسوب می‌شود.

شهبازی با اشاره به میزان شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۴۰۹ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان شناسایی شده است.

وی اظهارکرد: شهرستان ارومیه با ۸۷۳ مورد بیشترین حجم از شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز را به خود اختصاص داده و در احکام قطعی هم با ۶۶ مورد و در حوزه تبصره ۲ ماده ۱۰ هم نیز با تعداد ۲۳۲ مورد شهرستان پیشرو در این زمینه است.

شهبازی با بیان اینکه مقابله و برخورد قاطع با متخلفان ساخت و ساز‌های غیرمجاز از اولویت‌های جهادکشاورزی است، گفت: تاکنون خوشبختانه با همکاری دادستان، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی و عوامل ذیربط در استان اقدامات خوب و مؤثری در شناسایی و اجرای احکام قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز صورت گرفته و این جدیت و برخورد قانونی در راستای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.