از ۵ قرآن پژوه برتر مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم در دو مقطع دکتری و مقطع کارشناسی ارشد مرکز تخصصی تفسیر قرآن تجلیل شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مراسم تجلیل از قرآن پژوهان برتر مرکز تخصصی تفسیر علوم قرآنی قم، ورود به حوزه‌های جدید مانند تفسیر‌های روایی و موضوعی را از قلمرو‌های جدید قرآن پژوهی معرفی کرد و گفت:تفسیر موضوعی معطوف به دانش‌های جدید در حال طراحی و تدوین است و علوم تفسیر در مکتب قم گسترش یافته است و توسعه مرز‌های تفسیر به قلمرو‌های جدید و چاپ مجلات و مقالات جدید در حوزه تفسیر از اقداماتی است نیاز است پیگیری شود و رشته و گرایش‌های جدید حوزه تفسیر هم باید طراحی و اجرایی شود.
 
آیت الله علیرضا اعرافی ترجمه قرآن، ترجمه تفاسیر و علوم قرآنی را از نیاز‌های امروز دنیا دانست و گفت: باید ترجمه قران و تفسیر قرآن گسترش یابد و در این زمینه در مقایسه با دیگر ملت‌ها عقب هستیم مانند انجیل که به هزار زبان ترجمه شده و این در حالی است که قرآن تنها به ۱۰۰ زبان دنیا ترجمه شده است.
 
 وی تصریح کرد: رشته‌های تفسیری هم باید رشد و گسترش یابد و امروز هم در درختواره رشته‌های جدید حوزه به آن توجه شده است و ۳۱ رشته و گرایش در سطوح مختلف حوزه در درختواره جدید طراحی شده است.
 
 آیت الله اعرافی ادامه داد:۲۶۶ درس جدید و آزاد در علوم قرآنی در حوزه‌های علمیه طراحی و اجرا می‌شود که بر گرفته از تجربه اساتید گذشته است که امروز در برنامه‌های درسی حوزه گنجانده شده است.
 
 مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم ظرفیت پذیرش سالیانه ۶۰ قرآن پژوه و علاقه‌مند به تفسیر قرآن کریم را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار