امام جمعه تبریز رویکرد اصلی شورای فرهنگ عمومی را شناخت عمیق اصالت‌های فرهنگی و حفظ آنها دانست و گفت: باید بتوانیم بخشی از دغدغه‌های فرهنگی کشور و آذربایجان شرقی را حل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اصل در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش مهم کمیته‌های ذیل نظر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: کمیته‌های تخصصی شورا باید بیش از پیش فعال شوند و از این پس معیار و میزان همکاری دستگاه‌ها با شورای فرهنگ عمومی فعالیت و مصوبات کمیته‌های ذیل شورا خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: کمیته‌های شش گانه شورا باید مسائل مختلف جامعه را در ابعادی گسترده مورد توجه و دقت نظر قرار دهند و نتایج آن را برای تصمیم‌گیری در اختیار شورا قرار دهند.
 
استاندار آذربایجان شرقی هم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر لزوم تهیه اطلس فرهنگی استان و بروزرسانی شاخص‌های آن گفت:ضروری است از روزمرگی در جلسات شورای فرهنگ عمومی پرهیز شود.
 
 سرمست به کم بودن مسائل و مباحث مربوط به جوانان و خالی بودن سهم جوانان در ارائه ایده‌ها و نظرات شان در جلسات شورا اشاره کرد و افزود: از نظرات اندیشمندان و صاحب نظران در جلسات شورای فرهنگ عمومی استفاده شود.
 
وی با تقدیر از برگزاری دقیق جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت:ارتباط جلسات شورا و برون داد آن با مسائل توسعه‌ای استان باید روشن باشد.
 
گفتنی است در این جلسه برخی از اعضای شورا نکته نظرات و پیشنهاد‌های خود را درباره مسائل روز و مصوبات فرهنگی ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.