اولین ال کلاسیکوی فصل ۲۰۲۵ - ۲۰۲۴ میان رئال مادرید و بارسلونا با پیروزی قاطع آبی اناری‌ها خاتمه یافت.

در مهمترین دیدار هفته یازدهم لالیگای اسپانیا، تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در ورزشگاه سانتیاکو برنابئو ال کلاسیکوی شماره ۲۵۵ را برگزار کردند که بارسایی‌ها موفق شدند با ۴ گل میزبان را در هم بکوبند.

بازی با سرعت بسیار خوبی و با برتری نسبی رئال مادرید آغاز شد. وینیسیوس جونیور و امباپه فرصت‌های خوبی را برای رئال در دقایق ابتدایی از دست دادند هر چند بارسا هم توسط لواندوفسکی و رافینیا فرصت‌هایی برای گلزنی داشت، اما حملات رئال زهردار بود و در دقیقه ۳۰ به گل هم رسید و کیلیان امباپه موفق شد دروازه پنیا را باز کند. ستاره فرانسوی رئال در مصاف تک به تک با پنیا با ضربه چیپ دروازه بارسا را باز کرد و در خوشحالی گلش، با دست به اینکه چیپ زده است تاکید کرد، اما کمک داور ویدیویی به داد بارسا رسید و مشخص شد امباپه یک نیم بدن در آفساید بوده و گل مردود شد. اتفاقی که باعث شد رافینیا حالت شادی امباپه را به سخره بگیرد.

بعد از این گل مردود رئال بازی آرام‌تر شد؛ بارسایی‌ها بار‌ها رئالی‌ها را در تله آفساید گرفتار کردند و از این تاکتیک نتیجه بسیار خوبی گرفتند. کیلیان امباپه هدف اصلی مدافعان بارسلونا در این بازی بوده و در آماری عجیب، فقط در نیمه نخست ۶ بار در تله آفساید حریف قرار گرفت. مهاجم فرانسوی با این عملکرد فقط در یک نیمه به رکورد بیشترین آفساید یک بازیکن در لالیگا که که کایل لارین (۶ بار در بازی ویالدولید مقابل آلمریا) آن را ثبت کرده بود، دست یافت.

در نیمه دوم، اما اوضاع فرق کرد و بارسلونا بازی بهتری به نمایش گذاشت. هر چقدر بارسایی‌ها در آفساید گیری موفق عمل کردند، اما مدافعان رئال در این کار ناتوان بودند و در دقیقه ۵۴ روبرت لواندوفسکی روی پاس کاسادو از تله آفساید بازیکنان حریف فرار کرد و با یک شوت زمینی و دقیق در مصاف تک به تک با لنین دروازه رئال را باز کرد.

رئال هنوز در شوک گل اول بود که لوا پرواز کرد و گل دوم را هم به ثمر رساند. دو دقیقه پس از باز شدن دروازه رئال برای اولین بار، سانتر فوق‌العاده الکس بالده، در بین دو مدافع وسط رئال مادرید، روی سر لوا نشست و او به راحتی بازی را ۲-۰ کرد تا کار مادریدی‌ها برای بازگشت به بازی، بسیار دشوار شود.

چند دقیقه بعد در حالی که تیم رئال کاملا بهم ریخته بود، در حالی که همه چیز برای هت‌تریک لواندوفسکی در این بازی روی پاس نهایی دنی اولمو در مقابل دروازه خالی فراهم بود، اما لوا به شکلی غیرمنتظره توپ را به تیرک عمودی دروازه رئال زد و فرصت هت تریک و سه برابر کردن برتری تیمش را از بین برد.

امباپه در ادامه فرصت‌هایی برای گلزنی داشت و یک بار در مصاف تک به تک با پنیا این فرصت را از دست داد و توپ را به بدن دروازه بان بارسا کوبید و بار دیگر دروازه را باز کرد، اما باز هم آفساید اعلام شد تا بدنشاسی‌های ستاره فرانسوی در این بازی تمامی نداشته باشد.

دقیقه ۷۹ بارسلونا به گل سوم رسید و این بار ستاره جوان تیم گلزنی کرد. روی یک حمله سریع، یامال با پاس رافنیا صاحب موقعیت شد و با یک ضربه تماشایی، دروازه لونین را باز کرد.

دقیقه ۸۴ روی پاس عالی اینیگو مارتینز، رافینیا پشت مدافعان رئال صاحب موقعیت شد و علی‌رغم تلاش لوکاس واسکز، با یک ضربه هوشمندانه، توپ را از بالای سر لونین وارد دروازه کرد و گل چهارم به ثمر رسید.

در نهایت بارسلونا پس از ۴۲ مسابقه بدون شکست رئال مادرید در لالیگا، این تیم را شکست داد تا رئالی‌ها رکورد ۴۳ بازی بدون شکست بارسلونای ارنستو والورده را نشکنند و این رکورد تنها برای بارسا باقی بماند. آنها همچنین با این پیروزی اختلاف خود را در صدر جدول با رئال رده دومی به ۶ امتیاز افزایش دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار