مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری سامانه گندزدایی آب با فناوری الکترولیز نمک طعام خبر داد.

علیرضا قاسمی گفت:  سامانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵۰میلیارد ریال در تصفیه خانه شهر زاهدان راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: با توجه به توسعه بافت مسکونی زاهدان و قرار گرفتن تصفیه‌خانه در محدوده‌ شهری و حفظ الزامات پدافند غیرعامل، اقداماتی شامل نوسازی خطوط انتقال آب، ارتقای ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه آب شهر زاهدان با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها خرید و ورود دستگاه‌ها را با مشکل و سختی روبه‌رو کرد، افزود: در ۱۰ روز گذشته بهره‌برداری آزمایشی سامانه گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک انجام و این فرآیند جایگزین گندزدایی آب به روش کلر گازی شد که به لحاظ رعایت الزامات پدافند غیرعامل نباید در محدوده شهری استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان استفاده از کلر گازی را مرسوم‌ترین روش گندزدایی آب عنوان کرد و گفت: با توجه به طرح‌های الحاق به محدوده شهری و مشکلات و احتمال مخاطرات اجتماعی که این روش گندزدایی دارد و همچنین برای حفظ امنیت کارکنان شاغل در تصفیه‌خانه این سیستم از مدار خارج و به صورت رزرو و پدافندی در منطقه‌ای امن حفظ و نگهداری می‌شود.

وی اظهار کرد: گندزدایی آب مهمترین فرآیند تصفیه محسوب می‌شود که میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا موجود در آب را حذف و نقش مهمی در تأمین بهداشت و سلامت عمومی دارد.

برچسب ها: آبفا ، گندزدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار