رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۶۵ درصد بذر‌های مصرفی در کشاورزی زراعی توسط کشاورزان استان تولید و تامین می‌شود.

مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که ۶۵ درصد بذر‌های مصرفی در کشاورزی زراعی توسط کشاورزان استان تولید و تامین می‌شود، گفت: امسال با هدف اطمینان بخشی برای تامین بذور با کیفیت، با همکاری ستاد فرمان اجرایی امام (ره) ۱۰ دستگاه پیشرفته بوجاری غلات جهت کیفی سازی بذور خود مصرفی با مشارکت مردم تحویل کشاورزان شده است.
 
او با توجه به اهمیت تامین بذر‌های گواهی شده کشت پاییزه به ویژه گندم، جو، سویا و کلزا اشاره کرد و افزود: برای کشت در سطح حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیاز به ۱۰ هزار تن بذر است که با همکاری شرکت‌های تولید بذر داخل استان و مساعدت استان گلستان حدود چهار هزار تن بذر گواهی شده تامین و در حال توزیع است.

مومنی با بیان اینکه وجود دستگاه‌های بوجاری گام بزرگی در اطمینان‌بخشی به بخش کشاورزی برای تامین بذور گندم با کیفیت است، گفت: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۰ دستگاه بوجاری غلات جهت کیفی سازی بذور خود مصرفی با مشارکت مردم تحویل کشاورزان شده است و می‌توانند بذر‌های خود را از طریق این دستگاه بوجاری کنند.

 او افزود:با انجام بوجاری بذر‌ها تا ۲۰ درصد افزایش عملکرد تولید را خواهیم داشت.

 مومنی با توضیح این که سال گذشته کمبود بذر در مازندران گندمکاران را با چالش جدی مواجه کرده بود، گفت: اکنون حدود ۱۰ هزار تن بذر گواهی شده برای کشت چهار محصول پاییزه گندم، کلزا، سویا، جو و انواع علوفه تامین و درحال توزیع است.

برچسب ها: کشت گندم ، تولید کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار