مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۲۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری پنج تصفیه خانه فاضلاب در استان نیاز است.

یاسر اکبریان روز یکشنبه اظهار کرد: در حال حاضر پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های دورود، کوهدشت، نورآباد، ازنا و الشتر در حال احداث است.

وی افزود: با پیگیری‌های مجموعه استان تلاش شده از ظرفیت ماده ۵۶ برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب دورود به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال در مرحله نخست و ۶۰۰ میلیارد ریال در مرحله دوم، تصفیه خانه کوهدشت ۴۵۰ میلیارد ریال، تصفیه خانه الشتر ۴۰۰ میلیارد ریال و برای تصفیه خانه بروجرد نیز مبلغ ۳۰۰ میلیارد توسط بانک‌های عامل تامین شود که در حال طی مراحل نهایی بوده و برای برخی نیز تامین شده و پروژه در حال فعالیت است.

اکبریان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۱ پروژه در دست اجرا می‌باشد که کل اعتبارات ابلاغی امسال از جمله اعتبارات پیوست یک، استانی و متمرکز هشت هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال بوده و ۸۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین اعتبارات استانی به همراه اعتبارات محرومیت زدایی در لرستان سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال و حدود ۵۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی افزود: اکنون یکهزار و ۶۳۸ روستا از مجموع ۲ هزار و ۷۴۲ روستای استان تحت پوش خدمات شرکت آبفا و ۷۶۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند که معادل ۶۱ درصد جمعیت شهری است.

به گفته اکبریان ۴۰ درصد از تاسیسات آبرسانی استان فرسوده است در حالیکه این استان هیچگونه تامین آب شرب پایداری از محل سد‌های خود ندارد و شبکه آبرسانی تنها از راه چاه، چشمه و قنات تامین می‌شود.

وی مهمترین برنامه‌های شرکت را اجرای پروژه اضطراری آب و رفع تنش آبی در شهر‌های خرم آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت، الیگودرز، ازنا، پلدختر و معمولان عنوان کرد و گفت: این برنامه شامل حفر، تجهیز، اجرای خط انتقال، احداث مخازن و ذخیره آب، ارتقای تصفیه خانه و احداث فاز دوم تصفیه خانه شهر خرم آباد است که با توجه به احداث سد مخملکوه ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان یکی از پروژه‌های در حال اجرای شرکت آبفا را طرح جهاد آبرسانی عنوان کرد و افزود: این طرح شامل آبرسانی به ۱۲۵ روستای استان طی بازه زمانی سه ساله است که قراردادی بالغ بر چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال دارد و پیشرفت فیزیکی آن در مجموع ۷۳ درصد است.

اکبریان ادامه داد: این طرح توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است و دیونی بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال دارد.

برچسب ها: فاضلاب ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.