مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود، با هدف اجرای قانون حفظ کاربری به چرخه تولید بازگشت.

فرهنگ زمانی گفت: یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل ۳۰۰ متر بنا، ۴۰۰ متر مربع محوطه سازی و ۵۰ متر مربع آلاچین واقع در گنجنامه همدان تخریب شد.

او گفت: این ساخت و ساز غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها (تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳) در اراضی کشاورزی به مساحت تقریبی ۶ هزار متر مربع و به ارزش حدود ۶۰۰ میلیارد ریال تخریب شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاوزری استان همدان گفت: این عملیات قلع و قمع با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان انجام شد.

زمانی گفت: شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ‌هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

او گفت: برخی افراد فریب وعده‌های دلالان را می‌خورند و با صرف هزینه‌های بالا اقدام به خرید باغ‌های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است، می‌کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار