معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی البرز با بیان اینکه غفلت از پدافند غیرعامل به عنوان یک آسیب تلقی شده و صدمات و خسارت‌های ناشی از آن جبران ناپذیر است، اعلام کرد: ۷۰ برنامه آموزشی و عملیاتی پدافند غیر عامل در حوزه انتظامی و امنیتی استان آغاز شد.

پیمان لطیفی روز یکشنبه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: هدف از اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری در حوزه نیروی انسانی، تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس استان البرز در زمان وقوع حوادث است.

وی گفت: گسترش برنامه‌های مربوط به پدافند غیر عامل و آگاهی تمام سازمان ها، مراکز مرتبط با این امر و عموم مردم در این زمینه یک حرکت لازم و ضروری است که غفلت از آن آسیب‌های جدی را در برخواهد داشت.

لطیفی ادامه داد: پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل برای حفظ و مصون سازی جامعه با جلب مشارکت‌های همگانی درتامین امنیت آحاد جامعه پیگیری و محقق می‌شود.

وی گفت: پیشگیری یکی ازاصول مهم درپدافند غیرعامل و تامین کننده نظم و امنیت درسطوح مختلف جامعه برای کاهش هزینه مقابله با جرم است.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی البرز افزود: با توجه به تحقق سیاست‌های ابلاغی و تدابیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، حوزه پدافند غیرعامل به عنوان اصلی‌ترین برنامه در سرلوحه کاری فرماندهان انتظامی استان البرز قرار دارد.
وی افزود: پدافند غیرعامل دفاع غیرمسلحانه با مجموعه باید و نباید‌هایی است که بدون استفاده از سلاح و با بکارگیری امکانات موجود با رعایت اصول و سیاست‌های برنامه ریزی شده موجب ارتقای توان و حفظ اقشار مختلف جامعه در مقابل تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل اثرات مثبتی درارتقای سطح توان علمی و دانش آحاد جامعه در مواجهه با آسیب‌ها و مخاطرات نوظهور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار