نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن همدان گفت: راه‌اندازی بند خشک علاوه بر ایجاد اشتغال، بستر بهتر حمل و نقل را مهیا می‌کند.

خیرالله اسدی با تأکید بر لزوم احداث بندر خشک در همدان به عنوان انبار موقت یا دائمی محصولات گفت: احداث این بندر علاوه بر اینکه به توسعه تجاری استان می‌کند از لحاظ بین‌المللی هم حائز اهمیت خواهد بود.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذار ایجاد بندر خشک در همدان آماده است، گفت: راه‌اندازی این بندر علاوه بر ایجاد اشتغال، بستر بهتر حمل و نقل را مهیا می‌کند و می‌تواند مکانی امن برای کنترل، انبارداری موقت، بازرسی و گمرک در تجارت باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همدان با بیان اینکه بندرخشک باید در مکان مناسبی احداث شود، گفت: کالا‌هایی که در بندرخشک همدان انبار می‌شود از طریق حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی می‌تواند به اقصی‌نقاط کشور حمل و کالا‌های صادراتی به بنادر و دریا منتقل شود.

اسدی با اشاره به کمبود فضای انبار در گمرک همدان گفت: وقتی تجار باری را به گمرک منتقل می‌کنند فضای مناسبی برای انبار آنها وجود ندارد بنابراین باید امکانات بیشتری در گمرک مهیا و اصلاحاتی در آن صورت گیرد که در شأن استان باشد.

او کارت بازرگانی را یکی از مشکلات مهم صادرکنندگان عنوان کرد و گفت: برای صدور کارت بازرگانی سند تک‌برگ می‌خواهند در صورتی که صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی مانند شهرک صنعتی یک و دو لالجین سند تک‌برگ ندارند بنابراین اغلب صادرکنندگان واقعی نمی‌توانند کارت بازرگانی دریافت کنند و به اجبار پای دلال به میان می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار