معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به منظور تولید محتوای رسانه‌ای پربار و با کیفیت در عرصه رسانه‌های رسمی، چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان کردستان برگزار می‌شود.

 عیسی فلاحی  در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی این جشنواره که با حضور هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان و کارشناسان رشانه، برگزار شد، اظهار داشت: بطور کلی جشنواره‌ها و همایش‌ها  در تقویت و ساماندهی عرصه فرهنگ و هنر موثر و جشنواره مطبوعات و رسانه‌ها نیز در شناسایی و تولید محتوای متنوع و با کیفیت در عرصه رسانه هر استان می‌تواند در مخاطبین هر رسانه و بازگشت مرجعت رسانه‌ای به خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری موثر واقع شود.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اداره کل فرهنگ کردستان واسپاری امور و برگزاری جشنواره‌ها به تشکل و انجمن‌های تخصصی حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری استان است، لذا با همین دیدگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همراهی و همکاری خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به عنوان تشکل موثر در ساماندهی و تقویت رسانه‌های استان، برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان کردستان را واسپاری می‌کند.

فلاحی ضمن قدردانی از هیات مدیره خانه مطبوعات استان اضافه کرد: خبرنگاران و مطبوعات و رسانه‌های رسمی بایستی تلاش کنند با تقویت تشکل‌ها و همچنین برگزاری جشنواره‌ها و همایش ها، مرجعیت خویش را در عرصه خبررسانی و اطلاع رسانی تقویت و  کسب کنند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: جشنواره چهارم علاوه بر بخش‌های مختلف یادداشت، مقاله، خبر، گزارش، عکس خبری  دارای بخش ویژه شعار سال و محور مقاومت خواهد بود، پس از انتشار فراخوان جشنواره طی یک هفته اخیر، آیین اختتامیه آن در دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به فعالیت چشمگیر رسانه‌های استان در پوشش خبری و اطلاع رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های سطح استان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۶ رسانه متشکل از روزنامه، هفته نامه، ۲ هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه و خبرگزاری و پایگاه‌های خبری برخط و غیربرخط در استان دارای مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات کشور هستند که از این تعداد رسانه دارای مجوز ۵۴ عنوان چاپی و ۷۲ رسانه نیز الکترونیکی برخط و غیر برخط هستند.

 فلاحی در پایان با اشاره به نمایندگی روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌های فعال در استان بیان داشت: در حال حاضر ۸۰ روزنامه و ۱۱ خبرگزاری در استان دارای نمایندگی و فعال هستند و تنها خبرگزاری استان کُردپرس است که به صورت چهارزبانه، اخبار و رویداد‌های منطقه خاورمیانه علی الخصوص مناطق کردنشین را پوشش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار