شهردار منطقه ۵ درباره آخرین تملکات املاک معارض در پروژه فرامنطقه‌ای روددره فرحزاد توضیحاتی ارائه داد.

محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۵ گفت: طرح احیای روددره فرحزاد که بین منطقه ۲ و ۵ قرار دارد، طرحی گردشگری و تفریحی فرامنطقه‌ای است که شهردار تهران مستقیماً بر این طرح نظارت دارند.

پوریافر با بیان اینکه طرح تملک روددره فرحزاد بر اساس مصوبه شورای تأمین استانداری تهران به‌عنوان طرحی فرامنطقه‌ای از سال ۱۳۹۳ در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد، پس از ۱۰ سال معارض غیرمجاز پروژه که در منطقه ۵ واقع شده بود آزادسازی شد.

شهردار منطقه۵ ادامه داد: این طرح با هدف صیانت از باغات و نیز حفظ بافت ارزشمند روددره فرحزاد و جلوگیری از سیلابی شدن رودخانه فرحزاد؛ با توجه به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه که غالباً به‌صورت تصرفی، غیرمجاز، فاقد سند مالکیت و بدون قدمت تاریخی برخلاف بافت قدیمی فرحزاد انجام شده است، به اجرا درآمد. در همین راستا نیز شهرداری منطقه با تملک ملک‌های معارض در حال روان‌سازی ترافیک معابر ورودی به این طرح تفریحی و گردشگری است.

پوریافر در ادامه گفت: اکثر ملک‌های معارض در محدوده این اکوسیستم که برای نخستین‌بار در ایران به‌عنوان زیرساخت سبز - آبی شهر تعریف شده است و عملکرد متفاوتی با پارک‌های شهری دارد، تملک شده و تنها ۴۵ معارض باقی‌مانده داریم که ۵ ملک آن در اولویت قرار داشت و از ۵ ملک ۳ ملک تملک شده و درحال تخریب، و ۲ ملک دیگر در دست اقدام قرار دارد و به‌زودی آن ۲ ملک هم تملک و پروژه آزادسازی آنها هم به اتمام خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار