مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اعلام مخالفت این اداره‌کل با صدور مجوز فعالیت کارخانه سنگ‌شکن در ورودی روستای گردشگری دوان کازرون خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی در نشست میراث فرهنگی فارس با اعلام این مطلب گفت: به منظور حفاظت و صیانت از منظر طبیعی و گردشگری و تاریخی روستای دوان این اداره‎کل طی مکاتبه با دادستان شهرستان کازرون مخالفت خود را با صدور مجوز احداث کارخانه سنگ شکن در ورودی روستای تاریخی، گردشگری دوان اعلام کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: صدور احداث سنگ‌شکن در ورودی روستای گردشگری دوان تهدیدی جدی برای باغ‌های تاریخی این روستا و عرصه‌های طبیعی پیرامون آن به وجود مردم منطقه و دوستداران میراث فرهنگی شده است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه جلوگیری از صدور مجوز احداث این کارخانه با همکاری این اداره‌کل و دادستانی شهرستان خرسندی دوستداران و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و مردم شهرستان را فراهم آورده است، گفت: تعیین آثار ملی و واجد ارزش صرفاً در حیطه اختیارات و تکالیف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و سایر نهاد‌ها ملزم به رعایت موارد اعلامی و ضوابط حفاظتی و حریم مربوط به آن هستند.

او همچنین گفت: روستای تاریخی دوان با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بالقوه طبیعی، ویژگی‌های اقلیمی، چشم‌انداز‌های جالب وانواع جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ـ معیشتی به‌عنوان یکی از مناطق مهم طبیعی-تاریخی و گردشگری شهرستان کازرون و استان فارس به شمار می‌آید.

روستای تاریخی ـ گردشگری دوان در بخش مرکزی شهرستان کازرون در فاصله ۹ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار