مشاور وزیر و دبیر اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارتخانه آماده حمایت از تولید آثار فاخر استان‌ها در حوزه‌ نماز است.

مشاور وزیر و دبیر اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه آموزشی و توجیهی فعالان و دبیران اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: وزارتخانه آماده حمایت از تولید آثار فاخر استان‌ها در حوزه‌ نماز است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر و دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه گفت: نماز متعلق به تمام مسلمانان است و در ادیان دیگر نیز نماز مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن نماز با انبیا مختلف مطرح بوده است، تصریح کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر منادی نماز بودند و امروز شما با آن همراه هستید.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی بیان داشت: در ارتباط با موضوع نماز در وزارتخانه اسناد بالادستی وجود دارد. سخنان امام خمینی (ره)، بیانات متعدد و مکرر مقام معظم رهبری، قوانین و مصوبات و برنامه‌های ابلاغ شده از سوی دولت‌های مختلف است.

وی با اشاره به آئین‌نامه ابلاغی در دولت شهید رئیسی اظهار داشت: این آیین‌نامه که سال گذشته بازخوانی و تصویب و به بخش‌های مختلف ابلاغ شد می‌تواند در جهت ماموریت‌ها کارگشا باشد.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ی امضا شده فی مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز بیان داشت: این برنامه یکی از برنامه‌هایی است که در تفاهمنامه وجود دارد و در حال برگزاری است.

دبیر ستاد اقامه نماز افزود: تمام اقدامات وزارتخانه و استان‌ها در سامانه سجاد ثبت می‌شود و از طریق سازمان اداری و استخدامی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی تصریح کرد: در این برنامه بازخوانی ماموریت‌ها را خواهیم داشت و از اساتید ستاد اقامه نماز بهره خواهیم برد. در پایان دوره گواهینامه‌هایی هم از طریق مراکز رسمی به رابطین ارائه خواهد شد. اگر اثر فاخری در استان‌ها در حال تولید باشد آمادگی داریم از آنها حمایت کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارتخانه در پایان بیان داشت: ساختاری برای اقامه نماز در وزارتخانه نداریم. اقامه نماز ماموریتی است که خداوند به پیامبرش ابراهیم و اسماعیل دستور می‌دهد تا نماز را به پا دارند و امروز شما این وظیفه را بر عهده گرفته‌اید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار