مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به توجیه اقتصادی کشت زعفران در لرستان گفت: درآمد هر کشاورز از یک هکتار مزرعه زعفران بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در سال است که رقم قابل‌توجهی است.

محمدحسن کیانی فر امرو با اشاره به میزان اراضی تحت کشت زعفران در لرستان اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ هکتار زعفران در مزارع استان کشت می‌شود و بیش از یک هزار بهره‌بردار در این عرصه مشغول فعالیت هستند

وی با بیان اینکه میانگین برداشت در هر هکتار ۴ کیلوگرم است، گفت: پیش‌بینی ما این است که ۴ و نیم‌تن زعفران از مزارع استان برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت زعفران مربوط به خرم‌آباد و کوهدشت است، افزود: کیفیت زعفران لرستان باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی و بر اساس نتیجه آزمایشات انجام شده از قائنات هم بالاتر است.

کیانی فر با بیان اینکه کشت زعفران توجیه اقتصادی بالایی دارد، گفت: درآمد هر کشاورز از یک هکتار زعفران بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در سال است که رقم بالایی است.

به گفته وی زعفران لرستان به دلیل خالص و یک‌دست بودن مشتری زیادی در بازار داخلی و خارجی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: باتوجه‌به پتانسیل تولید زعفران در استان و تمایل کشاورزان به کشت این داروی گیاهی برنامه ما افزایش سطح زیر کشت زعفران تا دو هزار هکتار است.

برچسب ها: زعفران ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.