مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: نیاز و ظرفیت مصرفی گاز خراسان رضوی در فصل سرد سال افزون بر ۷۵ میلیون متر مکعب در روز بوده و مجموع مصارف و نیاز استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی نیز بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب در روز است.

حسن افتخاری مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در راستای ارائه خدمات به مشترکان شرکت گاز، پارسال سامانه سوت زنی برای دریافت گزارشات مردمی پیرامون مصرف بی‌رویه انرژی در مراکز اداری، تجاری و رستوران‌ها راه اندازی شد.

او در ارتباط با عرضه گاز طبیعی در خراسان رضوی افزود: پالایشگاه گاز خانگیران سرخس و مخازن ذخیره‌سازی گاز در مجموع توان تامین بین ۵۵ تا ۵۷ میلیون متر مکعب گاز را در روز دارند، همچنین از منابع جنوب کشور نیز ۱۵ تا ۲۰ میلیون متر مکعب گاز در روز انتقال داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین میزان شبکه گازرسانی کشور در خراسان رضوی اجرا شده و این استان پس از تهران بیشترین مصرف کننده گاز را دارد، البته انتظار این است تا سازمان‌های دولتی بهینه‌سازی مصرف انرژی را ابتدا از خودشان آغاز کنند، چرا که مصرف بی‌رویه انرژی در برخی از دستگاه‌های دولتی قابل قبول نیست.

افتخاری با تاکید بر اهمیت ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع بیان کرد: وزارت نفت طرحی را برای ذخیره‌سازی گاز در فصول گرم سال اجرا کرده است که در آن روزانه حدود ۱۰ میلیون متر مکعب گاز در مخازن زیرزمینی ذخیره می‌شود تا در فصل زمستان بتوان روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز برداشت کرد.

او تصریح کرد: علاوه بر این، وزارت نفت زمین‌هایی را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه اختصاص داده است، در این رابطه بیشترین مخازن ذخیره‌سازی در حال ساخت در استان خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.