نخستین اجلاسیه ۱۴۰۰ شهید کارگر در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس در شیراز برگزار شد.

اجلاسیه ۱۴۰۰ شهید کارگر فارس در راستای برگزاری دومین کنگره ملی سردارن، امیران و ۱۵ هزار شهید فارس با حضور سردار اسدی در شیراز برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی؛ فرمانده سپاه فجر فارس در این اجلاسیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام، گفت: باید یادمان باشد که نه شهداء به اقدامات ما نیاز دارند و نه کار‌های ما سود یا ضرری به آنها می‌رساند، بلکه این ما هستیم که با شرکت در برنامه‌های شهداء، ذکر و تذکر شهداست که برای ما راه را روشن می‌کند.

او با بیان اینکه وقتی به یاد خدا هستیم، قلب‌هایمان آرام می‌گیرد، تصریح کرد: به یاد شهدا بودن هم قلب‌ها آرام می‌گیرد.

سردار بوعلی گفت: شهدا با نثار جان خود، باعث شدند که کشور در سایه آرامش به اقتدار بیشتر برسد.

او، شهید برونسی را از افتخارات ایران اسلامی دانست که با کارگری زندگی را گذران می‌کرد چرا که کارگری را مایه لقمه حلال می‌دانست و در دفاع مقدس تا فرماندهی تیپ جوادالائمه خراسان ارتقا یافت تا به شهادت رسید.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه ۱۰ درصد شهدای استان و همچنین کشور را شهدای کارگر تشکیل دادند، افزود: بخش عمده‌ای از ایثارگران در جبهه‌ها چی حق علیه باطل، از قشر کارگر بودند و این قشر، در تحمل سختی‌ها آمادگی لازم را داشتند. 

سردار بوعلی تاکید کرد: همه ما مدیون خون شهدا در دفاع مقدس، قبل و بعد از آن هستیم.

سرهنگ پاسدار نوشاد نادری منش؛ مسئول سازمان بسیج کارگری فارس هم در این مراسم ضمن ارائه گزارش عملکرد این اجلاسیه گفت: ۱۴۰۰ شهید قشر کارگری شامل شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و مدافع حرم هستند.

او با بیان اینکه تعداد زیادی از آثار این شهدای عزیز گردآوری شده، تصریح کرد: چاپ ۳ کتاب در این راستا، خاکسپاری شهید گمنام در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، به‌روز رسانی یادمان‌های شهدا در کارخانجات مختلف استان، و برگزاری ۱۲۹ کنگره شهدای کارگر در استان، تهیه مستند و کلیپ ۴۵ نفر از شهدا، از جمله فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری این اجلاسیه است.

نادری منش با بیان اینکه تعمیر و مرمت منازل محرومین توسط گروه‌های جهادی کارگری از حمله دیگر فعالیت‌های انجام شده در راستای این اجلاسیه است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان این قشر را از جمله اهداف این اجلاسیه عنوان کرد.

وحید خداپرست مدیرکل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه قشر کارگری در عرصه‌های مختلف توسعه و تولید، اقتصاد و جهاد پیشتاز هستند، گفت: تعداد شهدای کارگری میان اقشار مختلف، پرشمار است و در فارس هم به همین ترتیب است.

او، جامعه کارگری را جامعه بزرگ کشور عنوان کرد و افزود: این قشر در فارس یکی از اقشار سرآمد در عرصه و میدان هستند و توانسته‌اند جهاد، شهادت و ایثار را در میدان عمل به نمایش بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار