سفیر انگلیس در سازمان ملل خواستار فعالیت آنروا در سرزمین‌های اشغالی بدون مداخله صهیونیست‌ها شد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا از همان روز‌های نخست آغاز جنگ غزه هدف اتهام پراکنی سیاسی مقامات صهیونیست قرار گرفت. همین اتهامات کافی بود تا کشور‌های غربی همانند آمریکا و آلمان کمک‌های خود به این نهاد بشردوستانه را متوقف کنند. در ادامه دایره اتهام پراکنی صهیونیست‌ها در این زمینه تشدید شد. 

به گزارش الجزیره، باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد از مواضع صهیونیست‌ها علیه سازمان آنروا ابراز نگرانی کرد. 

بر این اساس، وی اعلام کرد: تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای ایجاد موانع قانونی در فعالیت سازمان آنروا در سرزمین‌های اشغالی بسیار نگران کننده است. 

وودوارد در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، نوشت: بدون سازمان آنروا اگر نگوییم امدادرسانی به پناهجویان سازمان ملل غیرممکن است، اما به شدت با مشکل مواجه می‌شود. ما از اسراییل می‌خواهیم به توانایی آنروا در امدادرسانی به فلسطینیان آسیبی وارد نکند. 

مواضع این مقام انگلیسی در حالی مطرح می‌شود که لندن از جمله حامیان رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در غزه و بمباران مردم لبنان به شمار می‌رود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار