پاکت‌های نفوذ ناپذیر ضد میکروب به عنوان محصول دانش بنیان در شهرکرد تولید و روانه بازار شد.

مدیرعامل کارخانه پاکت‌های نفوذ ناپذیر ضد میکروب با اشاره به اینکه این محصول برای نخستین بار در کشور تولید شده است، گفت: پاکت‌ها با فناوری نوین و موفقیت در آزمایش‌های تخصصی ساخته شده است.

مرتضوی افزود: نفوذ ناپذیر این پاکت‌ها نیاز به مواد نگهدارنده غذایی را برطرف می‌کند و کارخانه‌های محصولات فساد پذیر غذایی نیازی به بسته بندی معمولی و قوطی‌های فلزی ندارد.

وی گفت: نفوذ ناپذیری این پاکت‌ها باعث شده ورود هرگونه میکروب، اکسیژن و دیگر مواد فاسد کننده را غیر ممکن می‌کند و همین باعث افزایش ایمنی غذایی در محصولات مثل رب گوجه فرنگی، سس، آبمیوه، عصاره‌های طبیعی، ماست، شیر و کشک مایع می‌شود.

مرتضایی گفت: دانش تولید این پاکت‌ها بعد از ۸ سال تحقیق بومی‌سازی شده و نیاز کشور را برطرف می‌کند و ابعاد و شکل‌های مختلف این پاکت طراحی شده و برای همه مواد غذایی که نیاز به بسته‌بندی دارد قابل استفاده است.

وی گفت:با راه‌اندازی خط تولید این محصول دانش بنیان با هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ر حال حاضر تا یک سوم نیاز کشور را به این پاکت‌ها برطرف می‌کند.

مدیرعامل کارخانه افزود: پاکت‌ها باعث می‌شود افزودن مواد نگهدارنده از صنایع غذایی کشور حذف شود و به تبع آن شمار بیماری‌های همچون سرطان کاهش و سلامت جامعه افزایش یابد.

وی گفت: این پاکت‌ها نسبت به نمونه خارجی با هزینه بسیار کمتر تولید می‌شود و می‌تواند از خروج ارز هم جلوگیری کند.

مرتضای گفت: اشتغال ۴۰ جوان استان چهارمحال و بختیاری را همین خط تولید فراهم کرده و با راه‌اندازی خط دوم تولید پاکت‌های نفوذ ناپذیر ضد میکروب شمار بیشتری هم شاغل خواهند شد.

وی افزود: مواد اولیه ساخت پاکت‌ها صفر تا ۱۰۰ در داخل تهیه می‌شود کیفیت آن در بازار‌های خارجی قابل رقابت است.

وی افزود: دستگاه‌های خط دوم تولید این پاکت‌ها هم به زودی نصب و شرکت شهرک‌های صنعتی شهرکرد راه اندازی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار