رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از افتتاح ۶ شعبه دادگاه صلح در مرکز استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای سند تحول قضائی راه‌اندازی دادگاه‌های صلح و توسعه ظرفیت صلح و سازش می تواند رسیدگی به پرونده های قضائی را تسهیل کند.

حجت الاسلام علی موحدی راد  در آئین افتتاح این شعب، بیان کرد: در راستای اجرای سند تحول قضائی راه‌اندازی دادگاه‌های صلح و توسعه ظرفیت صلح و سازش می‌تواند رسیدگی به پرونده‌های قضائی را تسهیل و شاهد کاهش اطاله دادرسی خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم اکنون دادگاه‌های صلح در تمامی شهرستان‌ها و حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده و پرونده‌هایی که در صلاحیت این دادگاه‌ها هستند جهت رسیدگی به این شعب ارجاع می‌شوند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود : پرونده‌های مطالبه وجه و پرونده‌های مالی تا سقف یک میلیارد ریال در صلاحیت رسیدگی این دادگاه‌ها قرار دارد و رای صادره قطعی است بنابراین فرایند اجرای حکم سریعتر انجام و این به نوبه خود باعث کاهش اطاله دادرسی می شود.

وی با اشاره به اینکه از این پس حجم زیادی از پرونده‌ها برای رسیدگی از شورای حل اختلاف به دادگاه‌های صلح ارجاع می‌شود، گفت: امیدواریم آغاز بکار دادگاه‌های صلح موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌های وارده به دادگستری شود.

حجت الاسلام موحدی راد اظهار کرد: اگر در پرونده ای طرفین پرونده با هم صلح و سازش داشته باشند نیمی از هزینه های دادرسی که در زمان طرح شکایت پرداخت شده به خواهان مسترد می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار