حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت : گسترش فرهنگ ایثار وشهادت از طریق تبیین زندگی نامه رزمندگان و شهدا مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان منتقل کردن پیام شهدا و رزمندگان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان از مهم‌ترین آثار برگزاری این کنگره دانست 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی به برگزاری مسابقات کتابخوانی در پایگاه‌های مساجد اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقات علاوه بر ترویج کتاب و کتابخوانی سبب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان هم در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته‌های این شورا پیرامون این کنگره در حال برگزاری است ادامه داد: بیش از ۵۰ جشنواره با محوریت شهید و شهادت، یادوراه‌های شهدای خانگی، تجلیل از دختران شهدای استان و تولید محتوا با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت در استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه فضاسازی محیطی با محوریت شهدا و دفاع مقدس یکی از راه‌های موثر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان است، افزود: فضاسازی و المان شهری، تولید محتوای و فیلم‌های کوتاه، قرائت وصیت نامه‌ها شهدا و حضور خانواده‌های شهدا در نماز جمعه مورد توجه کمیته‌های این کنگره باشد.

سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم استان سمنان در این جلسه به ساخت سریال ۵۴۵ دقیقه‌ای در قالب تیم آزادی اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۲ نفر از ورزشکاران به شهادت رسیده اند که این مهم موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در جامعه ورزشکاران است.

وی هم چنین در خصوص اجرای سرود در کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهدای استان سمنان افزود: در قالب این سرود، افتخارات این استان به ثبت رسیده است که در سطح مدارس هم برگزار خواهد شد.

شوقانی یکی از اثار ماندگار در نسل جوان را ترویج کتابخوانی و مسابقات آثار و کتب شهدا دانست و گفت: در این راستا تفاهم نامه‌ای ما بین معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان با فرهنگ و ارشاد استان ایجاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.