رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کشاورزی همانند بخش مسکن به مهندس ناظر نیاز دارد تا بتواند بهره وری را افزایش دهد.

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: هم اکنون برای ساخت یک ساختمان ۹ مهندس ناظر وجود دارد تا بتواند جلوی خسارات مالی و جانی را بگیرند، اما کشاورزی هیچ ناظری ندارد و متاسفانه از ظرفیت کارشناسان و مهندسان در تولید استفاده‌ای نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اگر تولیدات بخش کشاورزی ناظر داشته باشد، با کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری مواجه خواهیم شد، با این حال باید از خودمان بپرسیم که چرا هنوز این ظرفیت عظیم مورد غفلت واقع شده است.

عطایی با بیان اینکه نظام مهندسی باید در کنار بخش کشاورزی قرار گیرد، ادامه داد: نزدیکی مهندسان بخش کشاورزی به بدنه تولید با دستاورد‌های بسیار زیادی همراه است که باید از نظر قوانین این فرصت را تقویت ساخت.

این مسئول خطاب به رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین گفت: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مهندس کشاورزی داریم که بخشی کارت خودشان را تمدید می‌کنند در مقابل عده‌ای فعالیت چندانی ندارند، این اتفاق کاملا معنادار بوده و باید با آسیب شناسی این فاصله را برطرف کرده و از ظرفیت‌ها بیشتر بهره برد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر ساخت یک فضای مکانی مناسب برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: ظرفیت عظیم نظام مهندسی بدون ساختمان مانده و مکان خوبی ندارد، فضای ۱۴۰ متر مربع هیچ شور و شعفی برای فعالیت ایجاد نمی‌کند و به طور حتم کارشناسان نیازمند فضای فیزیکی بزرگتری هستند.

عطایی با بیان اینکه یک ساختمان با متراژ بالای یک هزار متر مربع سفت کاری شده و آماده است، خاطرنشان کرد: باید با مجوز‌های لازم از این ساختمان استفاده کرده و در اختیار مهندسان کشاورزی قرار دهیم.

وی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی باید در کمیسیون‌های تخصصی حضور داشته باشد تا نظرات کارشناسی در مصوبات لحاظ شود. متاسفانه دیدگاه‌ها به نظام مهندسی کشاورزی از بالا به پایین و حقیرانه بوده که باعث شده تا سهم شرکت‌های دانش بنیان بهش کشاورزی ۶ درصد باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار