معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق ملی مسکن برای اجرای زیرساخت‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

مهران اسدی گفت: با تخصیص این اعتبار و سایر تمهیدات در نظر گرفته شده، دستگاه‌های متولی موظف شده‌اند در حداقل زمان نسبت به شروع، اقدام و متناسب با تحویل واحد‌ها عملیات اجرایی تأمین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و سایر تاسیسات مورد نیاز را در سایت‌های مختلف نهضت ملی مسکن قم به پایان برسانند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم تاکید کرد که تکمیل زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز، فاضلاب و مخابرات برای تحویل به‌موقع واحد‌های مسکونی در زمان‌بندی تعیین شده ضروری است و بدون تکمیل آنها، اقدامات انجام شده ناقص خواهد ماند.

او ادامه داد: در جلسه اخیر مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با استاندار قم، موضوع تخصیص زمین برای استقرار تجهیزات گازرسانی به سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان (شهرک آیت‌الله شهید رییسی) نهایی شد. این سایت بزرگ که در مجموع قرار است میزبان حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی باشد، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور محسوب می‌شود.

اسدی همچنین به تفاوت در پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکونی در سایت ۵۶۰ هکتاری اشاره کرد و گفت که با توجه به زمان آغاز عملیات اجرایی هر واحد، میزان پیشرفت آنها متفاوت است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم یادآور شد: تخصیص این اعتبار قابل توجه، گامی بزرگ در جهت تسریع روند ساخت‌وساز واحد‌های مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن قم محسوب می‌شود. با تکمیل زیرساخت‌ها، تحویل واحد‌ها به متقاضیان در زمان مقرر امکان‌پذیر خواهد شد و بسیاری از مشکلات مربوط به تأمین مسکن در این استان برطرف می‌شود.

در استان قم ۲۰۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این بین ۸۵ هزار نفر واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند، هم اینک عملیات ساخت واحد‌های مسکونی برای ۷۵ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان در حال انجام است.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا خواهد شد.

سایت ۴۸۰ هکتاری طایقان در هفت‌کیلومتری شهرک پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد. ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان است.

همچنین سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار می‌باشد.

در این سایت افزون بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده‌است و واحد‌های مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می‌یابد. قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار