کلیدواژه مشترک کاربران، «جزایر تا ابد ایرانی» است و برخی هم با همین هشتگ توییت‌های خود را منتشر کرده‌اند.

دولت، سفیران مربوطه را احضار می‌کند، مقامات موضع‌گیری‌های سختی نشان داده و خواهند داد و نظامی‌ها هم کاری خواهند کرد تا همه بدانند خاک ایران در خلیج‌فارس، همیشه ایرانی می‌ماند.

اینها، اما دلیل نمی‌شود که مردم عادی هم به ادعای واهی و مردود درباره جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس واکنش نشان ندهند. تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، یکی از موضوعاتی است که همیشه ایرانی‌ها را متحد می‌کند و هر بار که ادعا‌های امارات درباره آنها مطرح می‌شود.

موجی از اتحاد در شهروندان ایرانی ایجاد می‌شود. این بار، هماهنگی شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه اروپا در به‌رسمیت‌شناختن ادعای واهی امارات، خون ایرانی‌ها را به جوش آورده و نمود آن، در فضای مجازی در روز‌های اخیر نمایان شده است. در اینستاگرام، چندده‌هزار کاربر، شروع کرده‌اند طرحی را که روی آن نوشته «جزایر تا ابد ایرانی؛ ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک» در استوری خود می‌گذارند و در توییتر، کاربران خشم خود را با اشتراک‌گذاری متن‌هایی در حمایت از حق حاکمیت ایران نشان می‌دهند.

بازار اشتراک‌گذاشتن طرح‌های گرافیکی در توییتر هم داغ است. یک کارزار خلاقانه و بامزه هم ایجاد شده که کاربران، ۳انگشت خود را بالا می‌گیرند تا نشانه‌ای از این ۳جزیره ایرانی باشد. طرح‌های زیادی هم از همین ۳انگشت در همین یکی دو روز خلق شده و دست‌به‌دست می‌شود. کلیدواژه مشترک کاربران، «جزایر تا ابد ایرانی» است و برخی هم با همین هشتگ توییت‌های خود را منتشر کرده‌اند.

این نخستین‌بار نیست که کاربران در فضای مجازی به‌صورت هماهنگ و کاملا خودجوش به حمایت از حق حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه پرداخته‌اند و احتمالا در هر مورد بعدی دیگری که ادعا‌های واهی درباره این جزایر مطرح شود هم شاهد همین اتحاد و یکپارچگی کاربران فارسی‌زبان فضای مجازی خواهیم بود.

بوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک، روی‌هم‌رفته حدود ۲۵کیلومترمربع وسعت دارند و گوشه پایینی ایران در خلیج‌فارس قرار دارند؛ اما همانطور که یک کاربر در توییتر نوشته، چشم ۹۰میلیون ایرانی به آنهاست و همه خودشان را اهل این ۳جزیره می‌دانند؛ چون در حال حاضر و همیشه، این ۳جزیره یعنی تمام ایران.

جزایر سه‌گانه ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.