سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد و نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه می‌روند.

علیرضا سلیمی با اشاره به رأی گیری کلیات لایحه بودجه در جلسه علنی فردا سه شنبه مجلس اظهار داشت: اگر کلیات لایحه بودجه در صحن مجلس به تصویب برسد، نمایندگان ۵ روز فرصت دارند تا پیشنهادات بودجه‌ای خود را برای بررسی کمیسیون‌ها در سامانه بارگزاری کنند.

وی ادامه داد: در صورتی هم که کلیات لایحه بودجه در صحن مجلس به تصویب نرسد لایحه به دولت باز می‌گردد و دولت هفت روز فرصت دارد تا لایحه اصلاحی را به مجلس ارائه کند، کمیسیون تلفیق هم دو روز فرصت خواهد داشت تا نتیجه بررسی‌های خود را در باره کلیات به صحن مجلس ارائه کند.

پس از تصویب کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس و آغاز به کار بررسی پیشنهادات بودجه‌ای نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، طبق آیین نامه این کمیسیون‌ها دو هفته فرصت دارند تا گزارش جمع بندی خود را درباره پیشنهادات بودجه‌ای نمایندگان آماده و به کمیسیون تلفیق ارائه کنند.

کمیسیون تلفیق بودجه نیز طبق آیین نامه دو هفته فرصت دارد تا جزئیات لایحه بودجه را مورد رسیدگی قرار دهد و پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی در این دو هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرصت دو هفته‌ای کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه قابل تمدید است و در صورت نیاز کمیسیون تلفیق دو هفته دیگر نیز می‌تواند کار بررسی بودجه را ادامه دهد، پس از اتمام این مرحله گزارش کمیسیون تلفیق به صحن مجلس ارائه می‌شود و کار بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه در صحن مجلس آغاز می‌شود.

در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس جلسات صحن به صورت دو شیفت برگزار می‌شود که در صورت نیاز و با رای نمایندگان شیفت سوم نیز اضافه می‌شود.

منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار