رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴ میلیون و ۶۶۳ هزار تردد در جاده‌های این استان به وقوع پیوست که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ( ۲۲ میلیون و ۱۱۷ هزار تردد) ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محمد محمدی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طی مهرماه سال جاری نیز سه میلیون و ۳۱۸ هزار تردد در ورودی و خروجی‌های استان ثبت شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش دارد.

به گفته این مسئول، بیشینه ورود و خروج استان در روز ۲۷ مهر سال جاری با ۱۲۶ هزار خودرو ثبت شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین ترافیک طی این مدت، در آزادراه زنجان به قزوین (باند جنوبی) با حدود ۷۷۱ هزار و ۸۹۷ وسیله نقلیه با نرخ متوسط ۱.۰۷۳ (‌یک هزار و ۷۳ )‌ تردد وسیله نقلیه در ساعت ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۲۶ درصد از کل ترددها، مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است گفت: بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز نیز در محور سرچم - اردبیل، آزادراه زنجان - قزوین و آزادراه زنجان - تبریز انجام گرفته است.

وی یادآور شد: بیشترین سهم تردد پلاک های غیربومی در جاده های استان نیز مربوط به استانهای تهران و آذربایجان شرقی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به کارکرد سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه ها و سامانه های توزین نیز اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۲۷ هزارو ۱۸۰ تخلف سرعت غیرمجاز و ۱۷ هزار و ۹۰۴ تخلف اضافه بار ثبت و ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد حدود یک و نیم درصد از ترددهای صورت گرفته در محورهای فوق بوده که نشانگر سهم قابل توجه سامانه ها در کاهش تخلفات جاده ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.