جامعه امروز ایران برای وحدت، تداوم جریان انقلاب و فرهنگ دینی و اسلامی نیاز به شناخت علمای صاحب اندیشه و تکیه بر آموزه‌های دینی دارد.

شبکه قرآن و معارف سیما سال‌ها است با حرکت در مسیر معرفی شخصیت‌های منحصر به فرد دینی در ترویج و گسترش فرهنگ دینی و انقلابی نقش اساسی در رسانه ملی داشته است.

همواره یکی از این مسیر‌های روشن در شبکه قرآن و معارف سیما تهیه و پخش برنامه‌های گفتگو محور و مستند‌های اشخاص و شخصیت محور بوده است، که می‌توان از مجموعه مستند «سعادتمندان» به عنوان یک نمونه موفق در این زمینه نام برد.

مستند جدید شبکه قرآن و معارف سیما با نام «ابرار» نیز با رویکردی تحقیقی، زندگی و اندیشه‌های چندین تن از علمای دینی را به نمایش می‌گذارد.

«امید ملکوتی» تهیه کننده مجموعه مستند «ابرار» درخصوص روند ساخت این مستند اظهار داشت: مستند «ابرار» نگاهی به زندگی علمی و مبارزاتی علمایی دارد که در قید حیات هستند ولی در بین مردم کمتر شناخته شده اند.

ملکوتی تصریح کرد: قسمتی از این مستند بازسازی دوران کودکی و نوجوانی این بزرگواران با استفاده از عکس‌ها و قسمت دیگر آن گفتگو با اقوام و نزدیکان وخود شخص عالم درباره روند زندگی ایشان می‌باشد.

تهیه کننده و کارگردان «ابرار» با بیان اینکه این مستند در مرحله تولید است، گقت: در فاز اول ۱۲ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه قرآن و معارف سیما تولید می‌شود.

ملکوتی در ادامه افزود: در این مستند گوشه‌هایی از زندگی آیت الله اوسطی، آیت الله موسوی شیرازی، آیت الله مستجاب دعواتی، آیت الله حسینی مازندرانی، آیت الله سید احمد بهشتی، دکتر اعوانی و دکتر سید محمود مرعشی نجفی به تصویر کشیده می‌شود.

نویسنده و محقق این کار «گیتی صفرزاده» و مشاور پروژه «سعید خان بخش» هستند.

لازم به ذکر است، مستند «سعادتمندان» به تهیه کنندگی امید ملکوتی، در ۵ فصل روایت گر زندگی ۸۰ تن از علمای شناخته شده از قاب شبکه قرآن ومعارف سیما بوده است.

این مجموعه مستند با استقبال خوب بینندگان در مناسبت‌های مختلف از شبکه‌های مختلف سیما به نمایش درآمده است.

برچسب ها: رسانه ملی ، شبکه قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار