سخنگوی دولت گفت: اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی در معاونت علمی ریاست جمهوری در حال تدوین است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب می‌رسد.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در حاشیه آیین اختتامیه المپیک فناوری در جمع خبرنگاران گفت: طبق اعلام معاون علمی ریاست جمهوری، اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی در حال تدوین  است. 

او افزود: این سند قاعدتاً باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی  به تصویب برسد و فقط تدوین آن در سازمان متولی است. وقتی نهادی وجود ندارد و می‌خواهد ایجاد شود معمولا یک نهادی که فعالیتش به آن نزدیک است کار را شروع می‌کند تا ساختار ایجاد شود. 

سخنگوی دولت اضافه کرد: اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی در معاونت علمی درحال تدوین است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب می‌رسد و ریاست شورای راهبردی در حال حاضر به محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور تفویض است. 

مهاجرانی تصریح کرد: به طور دقیق نمی‌دانم این اساسنامه تا چه زمانی نهایی و تصویب می‌شود. اینکه به معاون اول اختیارات تفویض شده، به این معنا است که اختیاراتی است که بنا بوده شخص رئیس جمهور داشته باشد و به معاون اول تفویض شده است و اینکه رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی چگونه انتخاب می‌شود بر اساس، اساسنامه است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار