به همت جهاددانشگاهی فارس طی مراسمی از ۴ جلد کتاب حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) رونمایی شد.

این مراسم همزمان با دومین سالگرد حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس و در نشست شورای اسلامی شهر شیراز و با حضور جمعی از مسئولان پارلمان شهری برگزار شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در این مراسم با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر اینکه نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌ای اجازه ندهند حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) فراموش شود، بیان کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی یک مجموعه فرهنگی، رسانه‌ای است که ۴ رسانه ایسنا، ایکنا، سینا و بازار کار را مدیریت می‌کند و تمام این رسانه‌ها در شیراز فعال هستند، وظیفه خود دیدیم که در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله) تلاش خود را به کار بگیریم.

امیرحسین استقلال ادامه داد: جهاد دانشگاهی فارس در سال گذشته ۲ جشنواره ملی را با موضوع شاهچراغ (ع) در حوزه ادبیات هنر برگزار کردیم و یک جشنواره هم در حال برگزاری است و در این زمینه کتاب‌های متعددی آماده شده است. این کتاب‌ها یادآور حادثه تلخ حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) هستند و می‌توانند به صورت نمایشنامه در مدارس اجرا شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس بیان کرد: کتاب‌های تألیف شده در جهاد دانشگاهی فارس به صورتی گردآوری شده است که از جایی به بعد داستان تبدیل به نمایشنامه می‌شود و دانش‌آموزانی که کتاب را می‌خوانند می‌توانند خودشان نقش شهدا را بازی می‌کنند.

استقلال با تأکید بر اینکه این کتاب‌ها را می‌توان به صورت نمایشنامه اجرا کرد، گفت: این کتاب‌ها می‌توانند سال‌های سال در سطح مدارس به صورت نمایشنامه اجرا شوند تا یاد و نام شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) زنده نگه داشته شود.

او تصریح کرد: جهاد دانشگاهی مانند شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند در خدمت مجموعه مدیریت شهری باشد.

استقلال اظهار کرد: جهاد دانشگاهی فارس در حوزه افکارسنجی، گروه‌های پژوهشی، حوزه جامعه شناسی شهری و در حوزه سلامت در شهر شیراز فعال است و برای فعالیت در هر حوزه آموزشی، پژوهشی و افکارسنجی اعلام آمادگی می‌کند تا این خدمت را داوطلبانه به مجموعه مدیریت شهری ارائه کند.

در این نشست از کتاب‌های «ستاره‌های آرزو»، «نشانی بهشت» و کتاب «اسم من چلچراغ است» با نویسندگی «سمیه رضایی» رونمایی شد. همچنین از کتاب «مشهد چراغ» که از نگاه شاعران به موضوع حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) پرداخته شده و به کوشش معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان فارس تألیف شده است، رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار