حمید قویدل، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در حاشیه این مانور اظهار کرد: این مانور به منظور آمادگی نیروهای امدادی _ستادی و شعبات تابعه استان انجام شد تا ضمن سنجش پاسخگویی واحدهای مختلف، توانمندیهای سرخ و سفید پوشان هلال احمر و نیز نقاط ضعف موجود مورد بررسی قرار گیرد تا در زمان حوادث احتمالی با آمادگی کامل امدادرسانی را به نحو احسن انجام دهیم.
او اضافه کرد: کلیه نیروهای امدادی مرکز استان (تیم واکنش سریع، واحد آنست و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری)، نجاتگران شعب شهرستانهای اردبیل، نمین، و سرعین و همچنین اعضای معاونتها با شرح وظایف محوله در مانور حضور موثر و موفقی داشتند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل برگزاری این مانور را گامی مفید و موثر جهت افزایش تاب آوری نیروهای هلال احمر و افزایش کیفیت در امر امدادرسانی عنوان کرد.
قویدل افزود: امداد و نجات در ارتفاع، آوار برداری و رهاسازی مصدومین فرضی گرفتار در زیر آوار توسط تیمهای جستجو و سگهای زنده یاب، تجهیز خودروهای امدادی و تامین وسایل مورد نیاز از انبار امدادی و توزیع در بین واحدهای مختلف جهت امر امدادرسانی و پشتیبانی از سایر تیمهای کمک رسان در صحنه از جمله اقدامات اعضای جمعیت در این مانور بود.
او استفاده از سازههای سبک در خصوص امور درمانی، استفاده از تجهیزات پرتابل شارژی بدون برق در راه اندازی سیستم درمانی بخشی از دیگر اقدامات این جمعیت در مانور خود حفاظتی ذکر کرد.
به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردببل ارائه آموزشهای لازم برای جامعه هدف درباره موضوع مانور و تهیه کاربرگ ارزیابی حوزههای عملیاتی، حفاظت از اسناد اداری و خود حفاظتی، حضور تیم سحر (سفیران حمایتهای روانی، اجتماعی) با ایجاد فضای دوستدار کودک، ایجاد فضای بازی و مسابقه برای جامعه هدف جهت حمایت روانی و اجتماعی پس از بروز حوادث، برپایی صندوق جمع آوری کمکهای مردمی، تفکیک و بسته بندی اقلام جمع آوری شده به آسیب دیدگان حادثه فرضی و تیم بندی اعضای خانههای هلال جهت اعزام احتمالی در حوادث نیز از دیگر اقدامات این جمعیت بود.
قویدل خاطر نشان کرد: در این رزمایش راه اندازی سیستم تامین اعتبار در مانور، آمادگی مالی به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال وجه نقد جهت پرداختهای مالی در صورت قطع سامانههای هلال احمر و نیز تنظیم صورتجلسه پرداخت تنخواه به کار پردازان و...، استقرار دبیرخانه سیار با تجهیزات کاربردی دبیرخانه، استقرار تجهیزات آی تی و اینترنت همراه و شبکه اتوماسیون اداری، تهیه و تدارک تجهیزات آشپزخانه و راه اندازی دستگاه ایموک آشپزی و وظایف انجام یافته توسط امور اداری که با نظارت معاونت منابع انسانی و پشتیبانی در محل انجام شد.