معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: این استان یکپارچه مخالف مازوت‌سوزی است اما تصمیمات اتخاذ شده برای مصرف مازوت نیروگاه شازند در سطح ملی است و ارتباطی با استان مرکزی ندارد.

علی‌اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: افزایش سهمیه گاز برای نیروگاه حرارتی شازند باید در سطح ملی پیگیری شود.

وی بیان کرد: شرایط آلودگی اراک حساس است و باید در مازوت سوزی نگاه ویژه به این شهر داده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: انتظار است میزان مازوت سوزی در نیروگاه شازند کم یا به میزان هشت دهم درصد برسد.

اسدی اظهار کرد: مراحل هر پروژه زیست محیطی که در شعاع ۳۰ کیلومتری قرار دارد، باید بر اساس قانون باشد.

وی گفت: سیاست خرید اتوبوس برقی در شهر اراک، اقدام درست و ارزشمندی است که باید افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: آلومینیوم سازی هم واحدی آلاینده است اما نمی‌توان آن را تعطیل کرد و باید به سمت پاکی و کاهش آلودگی هدایت شود.

اسدی اظهار کرد: شرکت آلومینیوم ادعا دارد که می‌خواهد بالاترین تکنولوژی روز دنیا را برای کاهش آلودگی در این واحد بکار بگیرد اما باید برای روش بهبود، تمام ضمانت‌نامه‌های حقوقی در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: کمیته‌ای در اسرع وقت با حضور محیط زیست، اداره‌کل صمت، دانشگاه علوم پزشکی اراک و دستگاه قضایی استان مرکزی در خصوص مسایل و مشکلات شرکت آلومینیوم و اصلاح پروانه بهره‌برداری و ظرفیت تولیدی این واحد تشکیل شود.

یک فعال زیست محیطی استان مرکزی گفت: پروژه‌های مخرب در این استان با سرعت پیش می‌رود اما به طرح‌های اصلاحی هیچ نگاهی نمی‌شود.

حمید اخوان افزود: جای تاسف است که مسئولیت اجتماعی در استان مرکزی جایگاهی ندارد و به این منطقه تنها به چشم تولید پول نگاه می‌شود و جان مردم هیچ معنایی ندارد.

وی بیان کرد: نیروگاه شازند اشتباه ایجاد شده و با آلودگی زیاد حیات خود را می‌گذراند.

بخشی از سوخت نیروگاه حرارتی شازند از ۱۰ آبان‌ماه جاری مازوت سوز شده و هم‌اکنون ۳۰ مشعل آن روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر مازوت سوز می‌سوزاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۳
مسولین پارسال قول داده بودند دیگه مازوت سوزی نشه.اخه تولید برق به چه قیمتی؟؟؟به قیمت جان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۳
جاده اراک شازند در محدوده زیرگذر روستای رباط میل تعریض شود ‌ . جاده شازند به اراک در محدوده ورودی روستای خانه میران نیازمند احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) می باشد که با پول عوارض آلایندگی هوا این ایمن سازی جاده انجام خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۳
توسعه درختکاری اطراف نیروگاه و پالایشگاه و پتروشیمی ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۳
باید عوارض آلایندگی هوا از نیروگاه حرارتی شازند دریافت شود و این پول صرف توسعه و تعریض جاده شازند ازنا _ ۲ خطه کردن راه آهن اراک قم _ احداث مترو اراک مهاجران _ احداث مترو اراک شهرامیرکبیر _ تعریض جاده اراک ملایر _ ساخت آزادراه اراک سلفچگان ... شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۳
عوارض آلایندگی هوا صرف احداث خیابان ۲۴ متری و خیابان ۵۸ متری اراک شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۳
جابه جایی و انتقال کارخانه ایرالکو به شهرک صنعتی خیرآباد در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر اراک ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۳
تصمیمات اتخاذ شده برای مصرف مازوت نیروگاه شازند و شیوع سرطان و افسردگی و ناباروری و ... مردم اراک و شازند در سطح ملی است ؟