صبح امروز حسین پورفرزانه در دیدار با مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی، ابتدا از تلاش آنها در سرپا نگهداشتن صنعت حمل و نقل هوایی به ویژه در شرایط تحریم، تقدیر کرد و اظهار داشت: در طول سالیان گذشته شرکتهای هواپیمایی، مبتنی بر داشتهها و با راهکارهای خود به حل مسائل و مشکلات این صنعت پرداختهاند، اما به طور حتم این گونه جزیرهای حل کردن مشکلات متحمل هزینههای هنگفتی است.
وی با بیان اینکه در نظر داریم، ریل قانونگذاری در صنعت هوانوردی، در مسیر خودش قرار گیرد، تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند همکاری و هم فکری و دریافت نقطه نظر تمامی دست اندرکاران صنعت است، تا بتوانیم بیش از گذشته به چگونگی کاهش و یا رفع موانع اقدام کنیم.
پورفرزانه با بیان این مطلب که این اقدام، منجر به افزایش تمایل سرمایهگذاران در تاسیس ایرلاینها و ورود هواپیماهای بیشتر به کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: با بسیج عمومی در حوزه بومیسازی قطعات و موتور هواپیما و حمایت از صنعتگران داخلی، وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی را بهبود خواهیم داد.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه متولی هواپیماسازی در کشور نداریم، افزود: ایجاد مدیریت پروژههای صنایع هوایی ایران با مدل "مپنا" به منظور تابآوری ناوگان هوایی و احیای ناوگان زمینگیر، با سهامداری مشترک بخش خصوصی و دولتی در دستور کار قرار دارد و در آیندهای نزدیک اجرایی خواهد شد و این امر میتواند راهکار مناسبی برای پاسخ به نیازهای صنعت هوانوردی باشد.
وی با بیان این مطلب که بزرگترین ضربه به شرکتهای هواپیمایی، طولانی بودن زمان تعمیرات و نگهداری موتور و قطعات است، افزود: ایجاد مدیریت مذکور میتواند پاسخگوی نیازهای صنعت باشد و صنعت هوایی نیز پشتوانه تکنولوژی خوبی در داخل کشور احساس خواهد کرد.
پورفرزانه تصریح کرد: در این صورت شرکتهای هواپیمایی که نیازمند تامین و یا تعمیر قطعه و موتور هستند با اطمینان بیشتر میتوانند به ارائه خدمات با کیفیتتر به مسافران بپردازند و مدیریت پروژههای صنایع هوایی ایران پاسخگوی نیازهای شرکتهای هواپیمایی خواهد بود.
وی در پایان گفت: وزارت راه و شهرسازی سهامدار این مرکز بوده و شرکتهای خصوصی به عنوان شرکای استراتژیک تجاری وزارت راه و شهرسازی فعالیت خواهند کرد و در این زمینه منتظر دریافت نقطه نظر بهرهبرداران و متخصصان این صنعت هستیم.
منبع: سازمان هواپیمایی کشوری