معاون مسافری راه آهن زاگرس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راه‌آهن پیشران توسعه اقتصاد و اجتماع است، گفت: چشم انداز اصلی راه آهن حمل‌ونقل بهره‌ور، ایمن و رقابت پذیر و با کیفیت مناسب به صاحبان بار و مسافران است

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن زاگرس با حضور معاون مسافری راه‌ آهن، کارکنان این اداره کل و مقامات استانی و شهری در راه آهن زاگرس برگزار و از تلاش ها و زحمات حسن زیودار مدیر کل سابق اداره کل راه آهن زاگرس قدردانی و فخرالدین پیروزفر به عنوان مدیرکل جدید راه آهن زاگرس معرفی شد.

میرحسن موسوی، معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه‌آهن و نیز شهدای گرانقدر شهر اندیمشک، علت عقب ماندگی راه‌آهن را با وجود اقدامات بزرگ انجام گرفته، عدم تامین منابع مالی کافی و عدم امکان جذب مناسب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دانست و گفت: چنین مشکلات و غفلت هایی توسعه راه آهن را دچار محدودیت کرده است.

او  افزود: راه‌آهن همواره به‌دنبال حمل‌ونقلی بهره‌ور، ایمن و رقابت پذیر و باکیفیت در قالب ارائه خدمات به صاحبان بار و مسافران است.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راه‌آهن پیشران توسعه اقتصاد و اجتماع است، گفت: علاوه بر توانایی راه‌آهن برای جابجایی بارهای متنوع و انبوه در مسیرهای طولانی به نقاط مختلفو جابجایی مسافر با اسایش و رفاه ، بارزترین مشخصه حمل‌ونقل ریلی، ایمنی است که باید همواره این مزیت حفظ و ارتقا یابد.

موسوی  به هوشمندسازی سیستم‌های راه‌آهن اشاره و بر حذف فرایندهای زائد در اجرای پروژه ها تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در حمل‌ونقل بار و تامین لکوموتیو و واگن مسافری، نسبت به جذب سرمایه‌گذار عملکرد بهتری داشته باشیم.

 او با اشاره به اینکه افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است، افزود: در برنامه هفتم، راه‌آهن مکلف شده است که سهم خود را از حمل‌ونقل بار کشور به ۳۰ درصد برساند که البته رسیدن به این هدف دارای الزاماتی است که باید از سوی دولت و مجلس محقق شود.

 معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه افزایش کیفیت خدمات مسافری از دیگر موارد ضروری راه‌آهن است، ادامه داد: در همین راستا در چند سال گذشته با رتبه بندی قطارها، ۸۰۰ واگن مسافری بالای ۴۵ سالِ فرسوده و بدون تهویه از مدار سیر خارج شدند و همچنین با ورود ناوگان‌های نو به شبکه و نیز بازسازی‌های انجام شده، خوشبختانه کیفیت به حد مطلوبی رسیده است.

موسوی گفت: در برخی شهرستان‌ها نیز از جمله مسیر اندیمشک به دورود، قطارریل باس را که بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت دارند، به جای سازمان سالن صندل تخصیص داده‌ایم.

او   به قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای اشاره کرد و افزود: قیمت بلیت قطارهای حومه ای در کشور از گذشته تا کنون خیلی پایین بوده و همینطور هم باقی مانده است و این در حالی‌ست که قیمت تمام شده‌ بلیت قطارهای حومه‌ای تنها ۳ درصد هزینه تمام شده شرکت‌های مسافری است. که باید تدبیری اندیشیده شود .

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مواردی همچون؛ افزایش رفاه زندگی کارکنان راه آهن، توسعه ارتباط با مشتریان، کاهش تصدی گری، توجه به توسعه مشارکت بخش خصوصی، اتصال کارخانجات صنعتی و معدنی به خطوط ریلی و ایجاد قطار کامل و قطار باری برنامه‌ای، به عنوان برنامه های اراه آهن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.