حمید برادران اظهار کرد: برای مقابله با مشکلات احتمالی و به هم ریختگی ترافیک شهری حدود ۲۵۰ سامانه چراغ راهنمایی و رانندگی پایتخت هوشمند و مجهز به «یو پی اس» تامین برق است.
وی افزود: در سال ۱۳۹۸ هم این کار را با تعداد ۹۲ دستگاه انجام داده بودیم که با توجه به کارکرد طولانی و شرایط سخت کاری این تجهیزات در کابینتهای چراغ راهنمایی در بازه زمانی بسیار کوتاه با بهروزرسانی این تجهیزات توانستیم ۶۰ دست از آن را به شرایط فعالیت برگردانیم و در حال تعمیر و نوسازی بقیه چراغها هستیم.
برادران اضافه کرد: رایزنیهای اولیه با متولیان امر از جمله پلیس راهور و شرکت توزیع نیروی برق تهران انجام شده و تا کمتر از یک ماه آینده تقریب همه ۲۵۰ سامانه فعال خواهند شد.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران ادامه داد: برای دراز مدت نیز مقرر شد که بتوانیم از انرژیهای تجدید پذیر، برای تامین برق چراغهای شهر تهران استفاده کنیم.
وی گفت: استفاده از پنلهای خورشیدی از پیشنهاداتی بود که همواره پیش روی ما بوده، اما معمولا وجود این تجهیزات بر روی پایههای چراغ باعث آشفتگی بیشتر تجهیزات شده و اختلافات بصری در سطح شهر ایجاد میکند.
برادران تاکید کرد: با همکاری کارشناسان یکی از دانشگاهها، کار جدیدی را انجام خواهیم داد که در صورت استفاده از پنلها بتوانیم در چارچوب و در واقع شکل ظاهری تقاطعات تغییری ایجاد نشود.
منبع: ایرنا