مدرس حوزه علميه كرمانشاه، بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) را پناهگاهي مطمئن براي درماندگان و ماوايي امن و آرامبخش براي دلشكستگان عنوان كرد.

به گزارش سرویس وب گردی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام عبدالله كريمي با تسليت سالروز شهادت امام رضا (ع) گفت: ايشان را با نام امام رئوف مي شناسيم و اين صفت را مي توان بارزترين ويژگي امام هشتم نزد مسلمين دانست.

وي با بيان اينكه مهرباني امام رضا (ع) دليلي محكم بر اخلاق مداري ايشان است، يادآورشد: حضرت رضا (ع) به عنوان ملجاء و پناه شناخته شده اند و اين رسم نيكوي پناه و مهرباني مختص دوران حيات ظاهري ايشان نيست، بلكه امروز هم حريم ملك پاسبان اين امام مهربان، ملجا و پناه همه بي پناهان عالم است و مهرباني و رافت ايشان همچنان شامل حال همه عاشقان و علاقه مندان ايشان در جاي جاي هستي است.

حجت الاسلام كريمي افزود: امروز مي بينيم كه ايران به واسطه حضور اين امام رئوف، مورد توجه همه مردم جهان است و حتي مردماني از ساير اديان به كشورمان سفر مي كنند و با حضور در حرم مطهر حضرت رضا (ع)، خواسته هاي خود را از ايشان طلب مي كنند.

امام جماعت مسجد قبا كرمانشاه يادآور شد: امام هشتم (ع) به واسطه خلق و خوي نيكو و محبت بي نهايت، امروز مورد توجه همگان هستند و مكتب فكري ايشان در راس تفكر همه افراد آزاديخواه و اهل علم است.

كريمي در گفتگو با ایرنا با بيان اينكه در سيره زندگي امام رضا (ع) ساده زيستي به چشم مي خورد، خاطرنشان كرد: آن حضرت با وجود اين كه از نعمتهاي مادي آن روز محروم نبودند، اما زندگي ايشان باز هم بر پايه ساده زيستي استوار بود به گونه اي كه در تاريخ نقل شده در محيط خانه ايشان، آثاري از زندگي اشرافي وجود نداشته و آن حضرت از زيور و زينت استفاده نمي كردند./ق پ

وي ادامه داد: يكي ديگر از خصوصيات بارز آن امام معصوم، كمك به نيازمندان بود، بگونه اي كه ايشان بسيار صدقه پنهاني مي دادند و اموال خويش را بين نيازمندان تقسيم مي كردند تا آنجا كه در روايات نقل شده كه امام رضا (ع) دارايي يك سال خود را در روز عرفه بين نيازمندان تقسيم كردند.

كريمي، آرزو كرد همه مسلمانان جهان توفيق زيارت ايشان را پيدا و در كنار حرم مطهر آن امام همام، حاجت روا شوند./ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار