معاون سياسي، امنيتي استاندار ايلام اعلام کرد: با توجه به رايزني‌هاي به عمل آمده ميان مقامات ايران و عراق خوشبختانه مقدمات ايجاد سرکنسولگري عراق در ايلام فراهم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام صحبت الله رحماني با اعلام این خبر افزود: اراده‌اي با نگاهي مثبت در خصوص ايجاد سرکنسولگري عراق در ايلام ميان مقامات تهران و بغداد از يک سو و مقامات محلي در استان‌هاي ايلام و واسط از سويي ديگر به وجود آمده است.
وي تاکيد کرد: مقدمات ايجاد نمايندگي ديپلماسي عراق در ايلام هم اينک بوجود آمده است به همين خاطر رايزني‌هاي ما براي حل نهايي اين موضوع با شتاب بيشتر ادامه دارد.
حجت السلام رحماني با اعلام اينکه ايجاد سرکنسولگري عراق در ايلام يک ضرورت است افزود: خلا اين ضرورت در حال حاضر احساس مي‌شود چراکه ايلام داراي مرزي با ظرفيت‌هاي اقتصادي و ديپلماسي فراواني است و همين واقعيت ما را بر آن داشته تا در راه ايجاد سرکنسولگري عراق در ايلام گام‌هايي بلندي تري را برداريم.
معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام از عزم استانداران دو استان هم جوار ايلام و واسط عراق در راه ايجاد اين نمايندگي ديپلماسي در ايلام خبرداد و گفت: استانداران ايلام و واسط براي ايجاد سرکنسولگري عراق در ايلام رايزني‌هاي فشرده‌اي برقرار کرده‌اند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.