فيلم تلويزيوني «روز سيزده» به تهيه‌کنندگي و کارگرداني اکبر منصور فلاح در صدا و سيماي مرکز کهگيلويه و بويراحمد به سفارش سيماي مرکز استان‌ها تهيه و توليد مي‌شود.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

، منصور فلاح در گفت: تله‌فيلم «روز سيزده» به مناسبت ايام نوروز توليد مي‌شود تا روزهاي شيرين و شاد زندگي را به تصوير بکشد و با ايجاد طنز موقعيت، لحظات مفرحي را براي مخاطبان تداعي کند.

وي با اشاره به بخش‌هايي از داستان اين تله‌فيلم بيان كرد: سيد کاظم و بابا بهار و اسماعيل سه دوست قديمي که حالا پير شده‌اند تصميم گرفته‌اند تا در عيد کاري براي بچه‌هاي بي‌سرپرست و سالمندان انجام دهند سيد کاظم و اسماعيل خود در خانه سالمندان زندگي مي‌کنند اما بابا بهار کنار خانواده پسر کوچکش زندگي مي‌کند، پسرش قصد دارد او را به خانه برادرش در تهران ببرد اما هر روز مشکلاتي برايش به وجود مي‌آيد.

وي فضاي متفاوت و روابط متغير، ايجاد تامل در خصوص زندگي انسان‌هايي که هر روز در کنارشان هستيم و به راحتي از کنارشان مي‌گذريم و هيچگاه از دردشان نمي‌پرسيم و درکشان نمي‌کنيم را از جمله ويژگي‌هاي اين تله‌فيلم عنوان کرد.

منصور فلاح با بيان اينکه اين تله‌فيلم در دو بخش تهران و ياسوج پيش توليد داشته است، اظهار كرد: به دليل انتخاب بازيگران در تهران و ياسوج و همچنين انتخاب لوکيشن‌ها پيش توليد بيش از يک ماه طول کشيد.


وي با اشاره به اينکه تصويربرداري اين تله فيلم به مدت ‌١٥ روز به طول انجاميد، گفت: تدوين به صورت همزمان با تصويربرداري انجام مي‌گرفت و پيش‌بيني مي‌شود پس از اتمام مراحل تدوين، صداگذاري و موسيقي تله فيلم تا پايان سال آماده پخش شود.


وي تصريح کرد: در انتخاب لوکيشن‌هاي متفاوت با فضاهاي جديد سعي شده که با وجود تم کمدي موقعيت و هم‌خواني با فيلمنامه کشش لازم را در فيلم سيزده ايجاد كنيم و با ايجاد لحظه‌هاي شيرين و در عين حال نزديک به واقعيت‌هاي اجتماعي جذابيت‌هاي لازم ايجاد شود.

منصور فلاح بيان كرد: در انتخاب اوليه با توجه به اينکه شهرستان ياسوج فاقد بازيگران مسن بود، انتخاب بازيگران اصلي از تهران انجام شد و نقش‌هاي نيمه اصلي و فرعي را بازيگران بومي نقش آفريني کردند.


وي با اشاره به اينکه ‌٦٠ درصد لوکيشن‌ها داخلي و ‌٤٠ درصد آن خارجي بوده است، گفت: جاده خانه سالمندان، سالن نمايش خيابان ها، بازار شهر و خانه هاي اصلي رستوران سر راهي و غيره...مکان هايي بودند که در شهرستان ياسوج مورد تصويربرداري قرار گرفته است.

رضا بابک، کاظم افسرنيا، ناصر فروغ، محمد الهي، شکوفه امين پور، کمند کبيري، کيا باباميري، فرهاد مصباح، صفر کشکولي در اين فيلم نقش آفريني کرده‌اند.


ليست عوامل توليد اين تله فيلم عبارتند از:

نويسنده: اکبر منصورفلاح / مدير توليد: رضا فروزنده / مدير فيلمبرداري:عليرضا رجايي مقدم دستيار اول تصوير:هادي رجايي مقدم و مهدي ريحاني/ طراح لباس و صحنه: حسين منصور فلاح / دستياران صحنه: پيمان بانکي و محمد رضا شجاعي يکتا / دستيار لباس:نسرين پورجواد خواه/ دستيار و برنامه ريز: مريم طريقي نژاد دستيار دوم: مهد يار مرواريد فروش/ منشي صحنه: ريحانه تيردست / عکاس و تصوير بردار پشت صحنه: هدي منصورفلاح / طراح گريم:مهدي صادقي / دستيار گريم:ندا کريمي/ صدا بردار: مجتبي حبيب الهي / دستيار صدا: فرزاد باهنر فرخي/ صداگذاري و ميکس: بهنام حسناتي/ موسيقي: شهاب اکبري/ تدوين: اکبر منصورفلاح / دستيار تدوين: بهنام حسناتي/ مدير تدارکات: سيد جلال توکلي / دستيار تدارکات: ياشار پور شريف / هماهنگي توليد:فرهاد مصباح /ناظر کيفي: عليرضا غفاري./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.