تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

عنوان بهترین دروازه‌بان‌ تاریخ فوتبال به چه کسی اختصاصی دارد؟/تولد جی‌جی بوفون

امروز چهارشنبه 8 بهمن 1393 هجری شمسی برابر با 7 ربیع الثانی 1436 هجری قمری و 28 ژانویه 2015 میلادی است.

عنوان بهترین دروازه‌بان‌ تاریخ فوتبال به چه کسی اختصاصی دارد؟/تولد جی‌جی بوفونبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 145 سال پیش در چنین روزی نخستین مسابقه دوچرخه سواری رسمی در جهان بین شهرهای پاریس‌ ورن فرانسه‌ برگزار شد که ماهون دوچرخه سوار فرانسوی به مقام قهرمانی این مسابقات رسیده وزن دوچرخه سوار در آن هنگام 40 کیلو گرم بود.
 
68 سال پیش در چنین روزی مسابقات فوتبال جام فرهنگی ایران و انگلیس به پایان رسید در مسابقه نهایی تیم‌های دارایی و دوچرخه سواران در برابر هم قرار گرفتند تیم دارایی با نتیجه 2 بر یک تیم دوچرخه سواران را شکست داد.

58 سال پیش در چنین روزی مسابقه دو صحرا نوردی قهرمانی تهران برای شرکت در مسابقات قهرمانی ایران برگزار شد در این مسابقه درویش جدایی اول،‌محمود خلیق‌‍ رضوی دوم، سرحد سوم و ممتاز بخش چهارم شد.
 
57 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دوو میدانی داخل سالن نیویورک‌ جان تامس‌ پرنده آمریکایی در ماده پرش ارتفاع توانست با پرش معادل 2 متر و 23 سانتی متر یک رکورد جدید جهانی به نام خود ثبت  کند او رکورد پیشین جهان را که 2 متر و 21 سانتی بود ،‌دو سانتی متر افزایش داد.
 
50 سال پیش در چنین روزی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات آزاد جام تفلیس‌ گرجستان چند موفقیت چشمگیر به دست آورد.
در 52 کیلو گرم اکبر حیدری
در 70 کیلو گرم عبداله‌ موحد مدال طلا گرفت
در57 کیلو گرم عبداله خدابنده
در 63 کیلو گرم محمد ابراهیم سیف پور برنده مدال نقره شد  
در 78 کیلو گرم محمود موذی‌پور مدال برنز دریافت کرد

49 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی فرنگی انتخابی تیم ملی ایران در سالن هفتم تیر تهران برگزار شد
در 52 کیلو گرم فیروز علی زاده
در 57 کیلو گرم احمد خوشویی
در 63 کیلو گرم خسرو کیانی
در70 کیلو گرم رسول میر مالک
در78 کیلو گرم جمال
در87 کیلو گرم عباس گلمکانی
و در 97 کیلو گرم خیر اله امیری به عضویت تیم ملی کشتی فرنگی‌ ایران در آمد.
 
49 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران تیم‌های آرارات‌ و جعفری در زمین شماره 2 امجدیه برابر هم قرار گرفتند تیم جعفری 3 بر صفر آرارات‌ را شکست داد گل‌های این دیدار را هنریک‌ در دقیقه 26 و 32  و 83 زد داوری این دیدار بر عهده داوود حیدری بود در همین روز تیم‌های عقاب و تهران جوان در زمین شماره 1 امجدیه در برابر هم قرار گرفتند تیم عقاب 3 بر یک تهران جوان را شکست داد این دیدار میرزاخانی در دقایق 11.69 و هوشنگ گودرزی در دقیقه 51 برای عقاب گل زد مترجمی نیز در دقیقه 22 برای تهران جوان گلزنی کرد.
 
42 سال پیش در چنین روزی مسابقات فوتبال قهرمان جوانان ایران پایان یافت در دیدار نهایی که در این روز برگزار شد تیم‌های تهران و خوزستان در برابر هم قرار گرفتند در پایان وقت اضافه مساوی شوند و در ضربات پنالتی تیم تهران موفق شد با نتیجه 5 بر 2 تیم خوزستان را شکست دهد. بدین ترتیب تیم تهران قهرمان ایران شناخته شد.

41 سال پیش در چنین روزی در مسابقات کشتی بین المللی ایران با 39 امتیاز به مقام قهرمانی رسید، شوروی با 38 امتیاز دوم شد و رومانی با 36 امتیاز به مقام سوم رسید. در کشتی آزاد در 57 کیلوگرم فرخ بخشی اول، در در 62 کیلوگرم ابراهیم پرویزی دوم و در 90 کیلوگرم رضا خرمی پنجم شد. در کشتی فرنگی اکبر یداللهی در وزن 62 کیلوگرم مقام چهارم را به دست آورد. محمد دلیران نیز در وزن 82 کیلوگرم چهارم شد. در این مسابقات مجموع امتیازهای کشتی فرنگی و آزاد برای رده بندی تیمی محسوب شد.

در سال 1959 در چنین روزی در یک دیدار دوستانه بسکتبال شوروی 62 بر 37 در مقابل آمریکا به برتری رسید.

در سال 1978  در چنین روزی جیانلویجی بوفون دروازه بان تیم ملی فوتبال ایتالیا متولد شد. وی که فوتبال را از تیم جوانان پارما در سال 1991 آغاز کرد از سال 2001 عضو تیم یوونتوس است. جیانلویجی بوفون که یکی از موفق‌ترین دروازه بان‌های تاریخ فوتبال است همراه با ایتالیا مقام قهرمانی جام جهانی 2006 و مقام دوم جام ملتهای اروپا در سال 2012 را کسب کرد.

در سال 1978 در چنین روزی جیمی کارایر مدافع سابق تیم ملی فوتبال انگلیس متولد شد. وی که درحال حاضر از فوتابل در نقش بازیکن کناره گیری کرده است در رده باشگاهی طی سالهای 1996 تا 2013 در تیم لیورپول بازی کرد.

در سال 1995 در چنین روزی در دیدار نهایی هشتاد و سومین دوره رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا، اندره از آمریکا متولد هم وطن‌اش پیت به برتری رسید.

در سال 2007 در چنین روزی دوره بازی‌های آسیایی زمستانی در شهر چانگ چونگ در شمال شرق چین آغاز شد.

در سال 1363 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در سومین مسابقه‌اش در رقابت‌های جام جواهر لعل نهرو در هند مقابل شوروی قرار گرفت. در این بازی که با حضور 7 هزار تماشاگر در شهر کودچین انجام شد تیم کشورمان 2 بر صفر مغلوب شد.

در سال 1374 در چنین روزی در پایان رقابت‌های کشتی آزاد جام ایوان در روسیه تیم ایران به 2 نشان نقره رسید. تیمور مرادی در 62 کیلوگرم و عیسی مومنی در 74 کیلوگرم مدال آوران ایران در این مسابقات بودند.

در سال 1376 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه‌اش از تورنمنت چهار جانبه هنگ کنگ مقابل نیجریه با یک گل مغلوب شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، بازی ، هجری ، آیینه ، ورزش ، تقویم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار