فیفا: فلسفه تهاجمی فوتبال آسیا را ایران پایه گذاری کرد/ پوستیچ اغلو:استرالیا بازی تماشاگر پسند به نمایش می‌گذارد

سایت فیفا پیش از برگزاری رقابت‌های فینال جام ملت‌های آسیا به گزارشی از فوتبال تهاجمی آسیا و مصاحبه با سرمربی تهاجمی‌ترین تیم فوتبال این تورنمنت پرداخت.

فیفا: فلسفه تهاجمی فوتبال آسیا را ایران پایه گذاری کرد/ پوستیچ اغلو:استرالیا بازی تماشاگر پسند به نمایش می‌گذاردبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت فیفا در جریان رقابت‌های مرحله نیم نهایی جام ملت‌های آسیا تیم میزبان جام شانزدهم یعنی استرالیا توانست با دو گل از سد تیم امارات بگذرد و حریف تیم کره جنوبی که در همین دوره از رقابت‌ها طعم تلخ شکست را برابر این تیم چشیده بود در مرحله فینال شود.

اما پوستیچ اغلو سرمربی تیم ملی استرالیا معتقد است هیچ ترسی از کره جنوبی ندارد و داشتن یار دوازدهم خود (تماشاچیان) قادرند این تیم را شکست دهند.

وی در این خصوص گفت: ما 5 بازی را انجام داده‌ایم و 12 گل به ثمر رساندیم و تنها 2 گل دریافت کردیم و در نهایت هم به رقابت‌ مرحله پایانی و فینال راه یافتیم این خود گویای همه چیز است.

وی در خصوص "تیمی" بازیکن تیمش که در این دوره از رقابت‌ها موفق به گلزنی شد نیز تصریح کرد: تاکیدات زیادی بر روی "تیمی" وجود داشت که همه‌ی‌ آنها رنگ درستی و واقعیت به خود گرفت چراکه او مرحله یک چهارم پایانی موفق شد گل به ثمر رساند و من فکر می‌کنم او خود را در این تورنمنت به معنای واقعی نشان داد. من واقعا فکر نکرده‌ام به این که برای مثال بازیکنانی مانند تیمی می‌توانند در این تورنمنت گل به ثمر رساند. ما می‌دانستیم که چطور تیم‌مان را برای این تورنمنت بسازیم و اگر در حالت و شکل همیشگی فوتبال خود بازی کنیم و فضا سازی کنیم می‌توانیم به گل دست یابیم و این اتفاق رخ داد و محقق شد.

فلسفه تهاجمی  

قبل از کره جنوبی ایران در سال 1976 زمانی که تنها 6 تیم در این رقابت‌ها حضور داشتند بدون آنکه شکستی را تجربه کند به دیدار فینال دست یافت که آنها این برتری را ادامه دادند و به پیروزی 1 بر صفر برابر کویت موفق شدند جام را بالای سر ببرند.

حالا پوستیچ اغلو سرمربی استرالیایی این فلسفه فوتبال تهاجمی در آسیا که از ایران نشأت گرفته است را در تیم ملی استرالیا پیاده کرده است و آن را ادامه می‌دهد در حالی که هیچ تیمی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با 6 مهاجم بازی نمی‌کند ؛ پوستیچ اغلو در این خصوص می‌گوید: من فکر می‌کنم تیم‌های ورزشی استرالیا خیلی جنگنده، فعال هستند و در برابر حریفان تلاش زیادی را نیز از خود نشان می‌دهند.
دیدگاهی که من به صورت عمومی از تماشاگران دارم این است که آنها عاشق دیدن چنین بازی‌هایی هستند و انها از تماشای بازی ما لذت می‌برند، ما هم می‌خواهیم قهرمان شویم اما سعی داریم این روند و خوب بازی کردن به نوعی را در کشور استرلیا رشد و پرورش دهیم.

سرمربی تیم ملی استرالیا همچنین در خصوص دیدار، تکراری تیمش برابر کره جنوبی در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: واقعا بازی بسیار بزرگی است ما مدت زمان کمی است که جزئی از قاره آسیا برای حضور در رقابت‌ها ورزشی شده‌ایم و تا کنون هم به عنوانی دست نیافته‌ایم، اما هم اکنون فرصت بسیار خوبی است تا به افتخاراتی دست یابیم. چراکه ما بار دیگر میزبان این رقابت‌ها نمی‌شویم این بازی از هر لحاظ برای ما بسیار مهم است.
 
انتهای پیام/   

برچسب ها: فیفا ، فینال ، جریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار