جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد؛

کشف تجهیزات شکارچیان غیرمجاز خارجی

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از کشف بخشی از تجهیزات باقی مانده شکارچیان غیر مجاز با نشان کشور قطر در کرمان خبر داد.

کشف تجهیزات شکارچیان غیرمجاز خارجیبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سردار محمد مطهری با اعلام این که جنازه یک پرنده تربیت شده مربوط به گروهی از تابعان کشورهای عربی حاشیه ی خلیج فارس در مناطق میانی استان کرمان کشف شده است، گفت: در بخشی از بدن پرنده کشف شده دستگاه جی پی اس (GPS) یافت شده است که توانایی انتقال اطلاعات تا شعاع 10 کیلومتر را دارد و می تواند اطلاعات مورد نظر مناطقی پرواز پرنده را رصد کرده و انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اینگونه اقدامات از سوی برخی توابع کشورهای عربی دیده شده است، افزود: در سال‌های گذشته نیز موارد متعددی در رابطه با شکار پرندگان نایاب ایران در منطقه کرمان وجود داشته است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: سال 73 نیز تعدادی از شکارچیان غیرمجاز عرب در منطقه ی جلگه چاه هاشم دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شکارچیان غیرمجاز از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با حضور در مناطق مختلف ایران پرندگان نایاب و در حال انقراض را به صورت زنده شکار می کنند و برای تولید مثل و نگهداری به کشورهای خود منتقل می کنند.

بنابر این گزارش در حلقه بسته شده به پای این پرنده حروف اختصاری کشور قطر (QTR) هک شده است، این پرندگان شکاری به حدی برای صاحبان عرب آنها ارزشمند است که پیش از رهاسازی یک فرستنده ماهواره ای بر روی بال یا دم آنها نصب می شود تا در صورت گم شدن پرنده از طریق سیگنال های ارسالی بتوانند محل آنان را شناسایی کنند.

ارزش ریالی این پرندگان از حداقل 150 میلیون تومان آغاز شده و این پرندگان بر اساس سن، جنس و گونه تا ارقام بالاتری نیز خرید و فروش می شوند؛ همچنین تجهیزاتی که به آنان برای ردیابی متصل می شود نیز هزینه ای بین 200 تا 500 میلیون تومان دارند.

انتهای پیام/ زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.