گزارش فیفا از مخارج نقل و انتقالات زمستان ۲۰۱۵

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا فهرست مالی فصل نقل و انتقالات زمستانی را ارائه داده که نشان می‌دهد بازهم ۵ کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا بیشترین پول را صرف خرید بازیکنان کرده‌اند.

گزارش فیفا از مخارج نقل و انتقالات زمستان ۲۰۱۵به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت فیفا؛ در تمام لیگ‌های فوتبال سراسر جهان، اروپایی‌ها مقام اول ولخرجی و صرف هزینه‌های هنگفت برای جذب بازیکنان را به خود اختصاص داده‌اند. 

همواره در فصل نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی این اروپایی‌ها هستند که پول‌های کلانی در جهت به خدمت گرفتن بازیکنان فوتبال خرج می‌کنند. البته اوضاع در سراسر اروپا به یک شکل نیست و اغلب رکورد گران‌ترین نقل و انتقالات به ۵ کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا اختصاص می‌یابد.  
 
بررسی‌های انجام شده توسط کار‌شناسان فیفا نشان می‌دهد، ۵ کشور نامبرده شده در فصل نقل و انتقالات زمستان ۲۰۱۵ مجموعا ۴۶۶ میلیون دلار صرف خرید بازیکنان جدید کرده‌اند که ۳۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.  
 
البته در این میان عایدی کشورهای مذکور از فروش بازیکنان ۴۵۲ میلیون دلار اعلام شده که ۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.  
انگلیس با ۱۷۳ میلیون دلار بیشترین هزینه در فصل نقل و انتقالات زمستانی را متحمل شده و تمام این پول را صرف خرید بازیکنان جدید کرده است.  
 
برای نخستین مرتبه طی ۵ سال گذشته، لیگ فوتبال آلمان به رتبه دوم ولخرج‌ترین‌ها در فصل نقل و انتقالات صعود کرده و هزینه اعلام شده باشگاه‌های بوندس لیگا برای خرید بازیکنان جدید ۱۱۶ میلیون پوند بوده است.  
 
باشگاه‌های حاضر در لیگ دسته یک فرانسه در مقایسه با نقل و انتقالات زمستان گذشته، ۵۰ درصد از هزینه‌های خود کاسته‌اند و امسال چه در خرید بازیکن جدید و چه در ارائه پیشنهادهای مالی، بسیار صرفه جو بوده‌اند.  
 
تحقیقات فیفا نشان می‌دهد، مجموع نقل و انتقالات زمستان ۲۰۱۵ معادل ۴۵۲ جابجایی بازیکن بوده که ۷۹ درصد از آن سهم کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا و فقط ۲۱ درصد دیگر انتقالات متعلق به کشورهایی به غیر از ۵ ابرقدرت فوتبال که نام بردیم، است.  
 
۵ کشور یاد شده در مجموع ۴۶۶ میلیون دلار صرف خرید بازیکنان جدید کردند که ۳۶ درصد بیشتر از زمستان ۲۰۱۴ است.  
 
میانگین سنی بازیکنانی که زمستان امسال به لیگ‌های فوتبال ۵ کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا منتقل شده‌اند ۲۳ سال و ۷ ماه بود که ۳ ماه بیشتر از میانگین سنی زمستان گذشته است.  
 
انگلیس، اسپانیا و فرانسه دارای بیشترین تعداد بازیکن فروخته شده بودند، به طوری که ۵۴ فوتبالیست انگلیسی، ۴۴ اسپانیایی و ۳۶ فراسوی راهی لیگ‌های ۵ کشور اول فوتبال اروپا شدند.  
 
نقل و انتقالات دارای شرط و شروط‌های تعیین شده در قرارداد بازیکنان روز به روز در حال افزایش است، به طوری که ۲۳ درصد از قراردادهای امضاء شده در زمستان ۲۰۱۵ همگی دارای شرط و شروط هستند و باشگاه مبداء می‌تواند در صورت نارضایتی از بازیکنان وی را به تیم قبلی پس بفرستد.  
 
معمولا قراردادهای نهایی بازیکنان در فصل تابستان امضاء می‌شود و باشگاه‌های بزرگ ترجیح می‌دهند در فصل زمستان به صورت قرضی از حضور بازیکنی بهره ببرند و در صورتی که او بتواند شایستگی خود را به اثبات برساند، قرارداد نهایی در تابستان امضاء خواهد شد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: طبق ، سنت ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار